کاربردهای درمانی لیزر پرتوان فیزیوتراپی

۱۴ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

مشکلاتی که با لیزر پرتوان قابل درمان هستند شامل دردهای سیاتیکی، تنیس البو یا سندروم آرنج تنیس بازان، سندروم تونل کارپال، شانه یخ زده، سردردهای گردنی و میگرنی، دردها و مشکلات مفصل فک، فلج صورت یا فلج بل، دردهای لگنی و بسیاری دیگر از ضایعات اسکلتی-عضلانی است. کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بکارگیری امواج پرتوان لیزر در کنار سایر روشهای تخصصی درمانی، کوتاهترین مسیر بهبودی را ممکن ساخته است

فیزیوتراپی نرمی غضروف زانو

۱۲ مهر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

همانطور که در بحث نرمی غضروف زانو اشاره کردیم کشکک در داخل تاندون عضله چهار سر قرار گرفته است، لذا تغییرات این عضله کشکک را متاثر میکند. معمولا در کندرومالاسی ضعف در عضله چهار سر دیده میشود، لذا ورزشهای تقویتی آن توسط فیزیوتراپیست تجویز میشود. همانگونه که از نام عضله چهار سر مشخص است، این عضله چهار باند جداگانه دارد که در اکثر مواقع بین هر چهار باند در نیرو وارد کردن به زانو تعادل برقرار است. در بیماران مبتلا به نرمی غضروف کشکک نسبت نیروها بین چهار باند عضله چهار سر بهم میریزد. ما با ارزیابی هر کدام از بخشهای جداگانه این عضله، و تجویز ورزشهای اصلاحی به رفع این ضایعه میپردازیم

فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد فیزیوتراپی فک

دردهای مفصل فک

۲۳ شهریور, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل گیجگاهی-فک تحتانی

در اغلب اوقات درد ناشی از مشکلات مفصل فک به دندان، گوش، نواحی بالای گوش، سر و گردن، شانه ها و کتف سرایت میکند. ممکن است بیمار احساس دندان درد داشته باشد و تصور کند دندانهایش دچار مشکل شده اند، ممکن است در گوش خود احساس ناراحتی داشته باشد و تصور کند در گوشش عفونت دارد، ممکن است بیمار از گردن درد رنج ببرد ولی در معاینات گردن مشکلی یافت نشود. گاهی ممکن است شکایت اصلی بیمار از سر درد باشد و انواع داروها را برای سر درد مصرف کند درحالیکه نتیجه ای از درمانهای مربوط به نواحی یاد شده نمیگیرد.

نرمی غضروف زانو

۱۵ شهریور, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

اگر بنا به هر دلیلی لغزش کشکک کنترل نشود، بخشهایی از آن که دارای غضروف ضعیف تر و نازکتری هستند به استخوان ران ساییده شده و به مرور زمان موجب تضعیف غضروف و لذا ایجاد درد در مفصل زانو میشوند. پس نرمی غضروف زانو در اثر اختلال مکانیکی استخوان کشکک رخ میدهد، این موضوع اهمیت درمان فیزیوتراپی را نشان میدهد، یک متخصص فیزیوتراپی با ایجاد تغییرات مکانیکی که به مفصل زانو وارد میکند میتواند راستای زانو را اصلاح کرده و عارضه را درمان کند.

پیشگیری از گردن درد

۲۰ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

پیشگیری از گردن درد بدلیل شیوع بالای درگیری مفاصل گردنی در بین بیماران، اهمیت بسزایی دارد. با رعایت برخی نکات ساده و عملی میتوان روند تخریب مفاصل گردن را به تعویق انداخت. بدن ما یک ماشین حرکتی فوق العاده است که همچون هر ماشین دیگری نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد، متاسفانه آنطوریکه برای سایر وسایل مصرفی خود -که همگی قابل تعویض هستند- وقت و هزینه صرف میکنیم به مفاصل بدن اهمیت نمیدهیم. در صورتیکه اگر نکات بسیار ساده ای را رعایت کنیم، ورزشهای ویژه مفاصل خود را فرابگیریم، به هشدارهای بدن خود -که مهمترین آن درد است- بها بدهیم و با شروع علایم برای درمان مراجعه کنیم، میتوانیم سالهای سال با بدنی سالم به زندگی ادامه بدهیم.

تعویض مفصل زانو

۳ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مفصل زانو

عوامل مختلفی در موفقیت جراحی تعویض مفصل زانو موثر هستند که مهمترین آنها عبارتند از: راستای بیومکانیک صحیح مفصل، روشهای ثابت کردن مناسب، مواد پروتزی مناسب و فیزیوتراپی بعد ازعمل. درمان فیزیوتراپی به موقع و اصولی بعد از عمل، در کاهش شانس شکست جراحی بسیار موثر است. بنابراین فیزیوتراپیست باید موارد مختلف موثر در این کار و جراحیهای آنرا خوب بشناسند تا بتواند در توانبخشی بیمار به بهترین شکل عمل کند. عدم اقدام بموقع بیمار در مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی میتواند موفقیت پس از جراحی را با شکست مواجه سازد.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

علت گردن درد

۱۷ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات, ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

اگر چه گردن درد نسبت به کمر درد شیوع کمتری دارد اما میلیون ها نفر در طول زندگی خود دردهای گردنی و درد در بازو و دست که ناشی از آسیب گردن است را تجربه میکنند. علت گردن درد در بسیاری از موارد ناشناخته میماند و از جمله دلایلی است که مانع رسیدن به نتیجه مطلوب در بیمار مبتلا به گردن درد میشود. در مقاله پیشین مقدمه ای را درباره ساختار کلی ستون فقرات بررسی کردیم و در مبحث پیش رو درباره ساختار گردن، علل ایجاد درد و علایم مشکلات گردنی صحبت خواهیم کرد. درد گردن میتواند ناشی از آسیب در هر یک از ساختارهای گردن مانند اعصاب، عضلات، استخوانها (مهره ها) و دیسک بین مهره ای باشد.

درمان ورم

۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

مصرف گل قاصدک، گزنه، گیاه دم اسب، رازیانه و سنبل ختایی، جعفری، با اثرات افزایش دفع مایع از طریق ادرار موجب کاهش تورم میشوند. همچنین روغنهایی مانند استوخودوس، رزماری، شمعدانی و روغن درخت سرو نیز اثرات مفیدی دارند. گذاشتن پا درون تشتی از آب و روغن نعناع نیز مفید است. گردو، بادام، دانه انگور و ماهی منبع غنی از ویتامین E و D هستند که به حفاظت از عروق کمک میکنند و لذا مصرف آن به افرادی که در اندام خود ورم دارند توصیه میشود. مصرف گوجه فرنگی، چغندر، کاهو، مارچوبه و هویج هم موجب بهبود علائم میشوند.