درمان دردهای دست با منشا گردن توسط درای نیدلینگ

۱۸ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

نقاط ماشه ای و یا تریگر پوینت های موجود در عضلات اسکالن در دردها و شکایات دست بیماران نقش مهمی دارند. بطوریکه ریشه بسیاری از دردهای دست در این گروه عضلانی است. در صورتیکه در ناحیه گردن درد و ناراحتی وجود داشته باشد و این دردها به بالای کتف و جلوی سینه منتشر شود و گاهی در جلو و پشت بازو، ساعد و انگشتان شست و اشاره پخش شود ممکن است علت درد، در عضلات اسکالن گردن باشد.

شانه درد ورزشکاران صخره نوردی، شنا، قایقرانی و ژیمناستیک

۱۱ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

بخش عمده ای از ناحیه پشت بدن را یک عضله سطحی و پهن بنام لاتیسیموس دورسی تشکیل میدهد. حالت V شکل خوش منظره ی پشت بدن از حجم این عضله ساخته شده است. این عضله V شکل در بین ورزشکاران طرفداران زیادی هم دارد. لاتیسیموس دورسی مسئول حرکت دادن بازوست و میتواند بازو را به سمت عقب برده، به تنه نزدیک کرده و به سمت داخل بچرخاند. بدلیل چسبندگیهای وسیعی که از لگن، دنده ها و تیغه های کتف دارد بر روی حرکات تنه و لگن هم اثر گذار است. تنه را به عقب خم کرده، به یک سمت متمایل میکند و موجب بالا آوردن لگن میشود. این ماهیچه قدرتمند در حرکات قدرتی دست شدیدا فعال است و بهمراه دیگر عضلات ناحیه مانند عضله ترس ماژور و تراپزیوس در حرکات بازو نقش کلیدی دارد.

درمان آسیب همسترینگ

۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همسترینگ در ورزشکاران بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بویژه در ورزشهای سرعتی مانند ورزشهای دو و میدانی، اسکی و هاکی. در حین ورزشهای سرعتی و تغییر جهت دادن ناگهانی، همسترینگ نیروی فوق العاده ای برای کنترل مفصل زانو ایجاد میکند تا ثبات لازم را فراهم سازد.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

بیماری آرتروز

۱۶ دی, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

بیماری آرتروز یک ضایعه مفصلی تخریبی و پیشرونده است که با ساییدگی سطوح مفصلی همراه است. سایش مفصلی به مرور زمان موجب بروز درد و محدودیت حرکت و تغییر شکل مفصل می شود. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت بوده و از یک خوردگی خفیف تا از بین رفتن تمام غضروف مفصلی متغیر است.

درد آرنج تنیس بازان

۲۴ آبان, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل آرنج

آرنج تنیس بازان یکی از آسیب های رایجی است که با استفاده بیش از حد از عضلات ناحیه آرنج، ساعد و مچ دست بوجود می آید و موجب ایجاد درد در قسمت خارجی مفصل آرنج می شود. اگر در آرنج خود درد احساس می کنید، و تا بحال تنیس بازی نکرده اید، بدین معنی نیست که به آرنج تنیس بازان دچار نیستید! اصطلاح “آرنج تنیس بازان” به دلیل اینکه این عارضه در بازیکنان تنیس رایج است، برای نام گذاری آن استفاده می شود، لذا این بیماری جزو آسیب های ورزشی نیز محسوب می شود.