درمان فلج بل

۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

اما اصلیترین درمان فلج بل، فیزیوتراپی است. همانطور که در مقالات مختلف مطالعه کرده اید، در بسیاری از موارد روند بهبودی خودبخودی است، اما سوال اینجاست که آیا چهره بیمار مانند قبل از بروز فلج خواهد شد یا خیر؟ متاسفانه باید گفت که خیر. چرا که در طی مدت زمانی که روند التهاب طی میشود، بسیاری از عضلات صورت فرم بدی به خود میگیرند و در همین حالت غیر طبیعی فیکس میشوند. پس از بهبودی خودبخودی -که حرکات چشم، ابرو، دهان و بینی برمیگردند- تضمینی برای بازگشت قرینگی چهره فرد وجود ندارد. تنها روش درمانی موجود برای کسب قرینگی چهره پس از فلج بل، درمانهای فیزیوتراپی است. لذا معنی بازگشت خودبخودی را با بازگشت قرینگی صورت اشتباه نگیرید!

فیزیوتراپی نرمی غضروف زانو

۱۲ مهر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

همانطور که در بحث نرمی غضروف زانو اشاره کردیم کشکک در داخل تاندون عضله چهار سر قرار گرفته است، لذا تغییرات این عضله کشکک را متاثر میکند. معمولا در کندرومالاسی ضعف در عضله چهار سر دیده میشود، لذا ورزشهای تقویتی آن توسط فیزیوتراپیست تجویز میشود. همانگونه که از نام عضله چهار سر مشخص است، این عضله چهار باند جداگانه دارد که در اکثر مواقع بین هر چهار باند در نیرو وارد کردن به زانو تعادل برقرار است. در بیماران مبتلا به نرمی غضروف کشکک نسبت نیروها بین چهار باند عضله چهار سر بهم میریزد. ما با ارزیابی هر کدام از بخشهای جداگانه این عضله، و تجویز ورزشهای اصلاحی به رفع این ضایعه میپردازیم

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

فیزیوتراپی خار پاشنه

۲۵ فروردین, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل مچ پا

از میان تمامی درمانهای یاد شده، فیزیوتراپی یکی از موثرترین و بی عارضه ترین درمانهای ممکن برای خار پاشنه (heel spur) است. فیزیوتراپی با هدف کاهش التهاب و درد و تسریع روند ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده انجام میشود. بعلاوه حفظ تحرک و انعطاف پذیری لیگامانها و غشای کف پا و عضلات پشت ساق و در کنار آن تقویت عضلات روی ساق و کف پا نیز در برنامه درمانی فیزیوتراپی جای میگیرد

فیزیوتراپی فلج بل

۱۴ بهمن, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

افراد شناخته شده و سرشناس بسیاری همچون جورج کلونی (George Clooney)، سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) و پیرس برازنان (Pierce Brosnan) از جمله مبتلایان به فلج بل هستند، پس شما اولین کسی که از این بیماری رنج می برد نیستید!

پیشگیری و درمان آرتروز

۹ بهمن, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

پیشگیری و درمان آرتروز

در مبحث قبلی درباره تعریف آرتروز و علل ایجاد کننده آن بحث کردیم. در این مبحث توصیه های عملی برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از آرتروز را بررسی می کنیم. باید توجه داشت که با اتخاذ تدابیری می توان از سرعت پیشرفت این بیماری کاست و کیفیت زندگی بیمار را افزایش داد. در ادامه به معرفی این راهکار ها خواهیم پرداخت.

اصلاح روش زندگی، تغذیه صحیح، فعالیت ورزشی، کم کردن وزن، فیزیوتراپی، استفاده از وسایل کمکی، دارو و عمل جراحی راه های مقابله با آرتروز هستند.

درمان های دستی یا منوآل تراپی

۶ آذر, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

1 دیدگاه

درمان های دستی یا مانیپولاسیون یک روش درمانی غیر جراحی و غیر دارویی است. نیرو توسط دست های فیزیوتراپیست به بدن بیمار اعمال می شود. به طور کلی این نوع درمان در ضایعات مفصلی و بافت های نرم بدن مثل عضلات و تاندون ها، و لیگامان ها یا رباط ها و… بکار می رود. امروزه درمان های غیر جراحی در درمان مشکلات اسکلتی عضلانی، ارتوپدی، ضایعات ستون فقرات گردنی، کمری و لگنی رو به گسترش است. درمان های جراحی با عوارض فراوان به بیمار هزینه زیادی را تحمیل می کند، و از سویی بازگشت بیمار به زندگی عادی و روزمره مستلزم صرف زمان زیادتری است که به نوبه خود، دوره بازتوانی متعاقب جراحی را افزایش می دهد. تیم درمانی فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد درمان های تخصصی دستی را از مهمترین ابزارهای درمانی خود می داند .

درد آرنج تنیس بازان

۲۴ آبان, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل آرنج

آرنج تنیس بازان یکی از آسیب های رایجی است که با استفاده بیش از حد از عضلات ناحیه آرنج، ساعد و مچ دست بوجود می آید و موجب ایجاد درد در قسمت خارجی مفصل آرنج می شود. اگر در آرنج خود درد احساس می کنید، و تا بحال تنیس بازی نکرده اید، بدین معنی نیست که به آرنج تنیس بازان دچار نیستید! اصطلاح “آرنج تنیس بازان” به دلیل اینکه این عارضه در بازیکنان تنیس رایج است، برای نام گذاری آن استفاده می شود، لذا این بیماری جزو آسیب های ورزشی نیز محسوب می شود.