درمان کمردرد سیاتیکی با درای نیدلینگ

۲۲ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

فیزیوتراپی از اساسی ترین درمانهای موجود برای مشکلات کمری بویژه کمردردهای سیاتیکی و درگیری عضلات فیله است. دارو درمانی تنها درد را کم میکند. درد خود یک مکانیسم دفاعی است. در حضور درد بیمار از انجام بسیاری از کارهای آسیب رسان خودداری میکند. اما اگر قرار باشد با مصرف مسکن به تنهایی به درمان پرداخت، یک مانع اصلی در برابر آسیب ها را برداشته ایم. بیمار ممکن است به اشتباه احساس بهبودی کند و بسیاری از نبایدها را انجام داده و بسیاری از بایدها را کنار بگذارد. لذا آسیب پیشرفت بیشتری کرده و ساختارهای حساس تر داخلی را هم از بین میبرد. پس به درمانی احتیاج داریم که تنها به کاهش درد نپردازد بلکه بر روی عامل ایجاد کننده درد اثر بگذارد. بهترین گزینه درمانهای فیزیوتراپی است

درمان دردهای ناحیه باسن و لگن با درای نیدلینگ

۲۶ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

عضله بزرگ لگنی یا گلوتئوس ماکسیموس در اکثر بیماران مبتلا به کمر درد، درگیری دارد. لذا آزادسازی فیبرهای آن در درمان بیماران کمر درد کمک کننده است. تریگر پوینت های واقع در عضله گلوتئوس ماکسیموس، منجر به درد کمر و پا شده و ممکن است با درد سیاتیک اشتباه گرفته شود.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

درمان های دستی یا منوآل تراپی

۶ آذر, ۱۳۹۴ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

1 دیدگاه

درمان های دستی یا مانیپولاسیون یک روش درمانی غیر جراحی و غیر دارویی است. نیرو توسط دست های فیزیوتراپیست به بدن بیمار اعمال می شود. به طور کلی این نوع درمان در ضایعات مفصلی و بافت های نرم بدن مثل عضلات و تاندون ها، و لیگامان ها یا رباط ها و… بکار می رود. امروزه درمان های غیر جراحی در درمان مشکلات اسکلتی عضلانی، ارتوپدی، ضایعات ستون فقرات گردنی، کمری و لگنی رو به گسترش است. درمان های جراحی با عوارض فراوان به بیمار هزینه زیادی را تحمیل می کند، و از سویی بازگشت بیمار به زندگی عادی و روزمره مستلزم صرف زمان زیادتری است که به نوبه خود، دوره بازتوانی متعاقب جراحی را افزایش می دهد. تیم درمانی فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد درمان های تخصصی دستی را از مهمترین ابزارهای درمانی خود می داند .