درمان درد دست نوازندگان توسط درای نیدلینگ

۱ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

هنرمندانی که به نواختن سازهایی مثل تار، سه تار، عود و گیتار میپردازند، بیشتر در معرض دردهای مفاصل انگشتان دست، مچ دست و بازو هستند. نوازندگان دف و تنبک به مشکلات مچ دست بیش از سایرین مبتلا میشوند. نوازندگان پیانو، سنتور و قانون معمولا در نواحی کتف، سر شانه و گردن بیشتر احساس درد و ناراحتی دارند. نوازندگان ویولن بخاطر پوزیشن منحصر بفرد این ساز و استفاده مستمر از گردن برای قرارگیری ساز و همچنین چرخش مداوم سر و گردن به یک سمت -که موجب اعمال فشار زیاد به ستون فقرات گردنی و ساختارهای تشکیل دهنده آن میشود- در معرض آسیبها و دردهای گردن و کتف هستند.

درمان آسیب همسترینگ

۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همسترینگ در ورزشکاران بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بویژه در ورزشهای سرعتی مانند ورزشهای دو و میدانی، اسکی و هاکی. در حین ورزشهای سرعتی و تغییر جهت دادن ناگهانی، همسترینگ نیروی فوق العاده ای برای کنترل مفصل زانو ایجاد میکند تا ثبات لازم را فراهم سازد.

درمان سردرد گردنی

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

سردرد یکی از آزاردهنده ترین انواع دردهاست که یک فرد در طول زندگی خود تجربه میکند. عوامل متعددی در بروز سردرد نقش دارند. یکی از نزدیکترین ساختارها به سر، گردن است. ارتباط بین گردن و سر بر کسی پوشیده نیست. سر توسط مهرهای گردن نگاه داشته شده است، در واقع وزن سر به مهره های گردنی وارد میشود. مهره های گردنی هستند که زمینه حرکت سر را فراهم میکنند. پس وقتی راستای قرارگیری این مهره ها مناسب نباشد و یا عضلاتی که به مهره های گردنی چسبیده اند دچار سفتی و اسپاسم شده باشند باعث انتقال درد به نواحی مختلف سر میشوند.

درمان فلج بل

۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

اما اصلیترین درمان فلج بل، فیزیوتراپی است. همانطور که در مقالات مختلف مطالعه کرده اید، در بسیاری از موارد روند بهبودی خودبخودی است، اما سوال اینجاست که آیا چهره بیمار مانند قبل از بروز فلج خواهد شد یا خیر؟ متاسفانه باید گفت که خیر. چرا که در طی مدت زمانی که روند التهاب طی میشود، بسیاری از عضلات صورت فرم بدی به خود میگیرند و در همین حالت غیر طبیعی فیکس میشوند. پس از بهبودی خودبخودی -که حرکات چشم، ابرو، دهان و بینی برمیگردند- تضمینی برای بازگشت قرینگی چهره فرد وجود ندارد. تنها روش درمانی موجود برای کسب قرینگی چهره پس از فلج بل، درمانهای فیزیوتراپی است. لذا معنی بازگشت خودبخودی را با بازگشت قرینگی صورت اشتباه نگیرید!

فیزیوتراپی نرمی غضروف زانو

۱۲ مهر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

همانطور که در بحث نرمی غضروف زانو اشاره کردیم کشکک در داخل تاندون عضله چهار سر قرار گرفته است، لذا تغییرات این عضله کشکک را متاثر میکند. معمولا در کندرومالاسی ضعف در عضله چهار سر دیده میشود، لذا ورزشهای تقویتی آن توسط فیزیوتراپیست تجویز میشود. همانگونه که از نام عضله چهار سر مشخص است، این عضله چهار باند جداگانه دارد که در اکثر مواقع بین هر چهار باند در نیرو وارد کردن به زانو تعادل برقرار است. در بیماران مبتلا به نرمی غضروف کشکک نسبت نیروها بین چهار باند عضله چهار سر بهم میریزد. ما با ارزیابی هر کدام از بخشهای جداگانه این عضله، و تجویز ورزشهای اصلاحی به رفع این ضایعه میپردازیم

فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو

۱۱ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو سه مرحله دارد که هر کدام اهداف و روشهای جداگانه ای دارند. یکی از موارد بسیار با اهمیت در فیزیوتراپی این بیماران تمرین درمانی دقیق و پیوسته است. مفصل عملکرد سابق خود را از دست داده و باید هرچه سریعتر توان گذشته خود را بازیابد. روند دریافت ورزشها باید بصورت کاملا تدریجی و تحت نظر فیزیوتراپیست تان باشد. لذا پیش از هر اقدامی با ایشان مشورت کنید.