درمان آسیب همسترینگ

۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همسترینگ در ورزشکاران بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بویژه در ورزشهای سرعتی مانند ورزشهای دو و میدانی، اسکی و هاکی. در حین ورزشهای سرعتی و تغییر جهت دادن ناگهانی، همسترینگ نیروی فوق العاده ای برای کنترل مفصل زانو ایجاد میکند تا ثبات لازم را فراهم سازد.

فیزیوتراپی نرمی غضروف زانو

۱۲ مهر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

همانطور که در بحث نرمی غضروف زانو اشاره کردیم کشکک در داخل تاندون عضله چهار سر قرار گرفته است، لذا تغییرات این عضله کشکک را متاثر میکند. معمولا در کندرومالاسی ضعف در عضله چهار سر دیده میشود، لذا ورزشهای تقویتی آن توسط فیزیوتراپیست تجویز میشود. همانگونه که از نام عضله چهار سر مشخص است، این عضله چهار باند جداگانه دارد که در اکثر مواقع بین هر چهار باند در نیرو وارد کردن به زانو تعادل برقرار است. در بیماران مبتلا به نرمی غضروف کشکک نسبت نیروها بین چهار باند عضله چهار سر بهم میریزد. ما با ارزیابی هر کدام از بخشهای جداگانه این عضله، و تجویز ورزشهای اصلاحی به رفع این ضایعه میپردازیم

نرمی غضروف زانو

۱۵ شهریور, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

اگر بنا به هر دلیلی لغزش کشکک کنترل نشود، بخشهایی از آن که دارای غضروف ضعیف تر و نازکتری هستند به استخوان ران ساییده شده و به مرور زمان موجب تضعیف غضروف و لذا ایجاد درد در مفصل زانو میشوند. پس نرمی غضروف زانو در اثر اختلال مکانیکی استخوان کشکک رخ میدهد، این موضوع اهمیت درمان فیزیوتراپی را نشان میدهد، یک متخصص فیزیوتراپی با ایجاد تغییرات مکانیکی که به مفصل زانو وارد میکند میتواند راستای زانو را اصلاح کرده و عارضه را درمان کند.

فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو

۱۱ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل زانو

فیزیوتراپی تعویض مفصل زانو سه مرحله دارد که هر کدام اهداف و روشهای جداگانه ای دارند. یکی از موارد بسیار با اهمیت در فیزیوتراپی این بیماران تمرین درمانی دقیق و پیوسته است. مفصل عملکرد سابق خود را از دست داده و باید هرچه سریعتر توان گذشته خود را بازیابد. روند دریافت ورزشها باید بصورت کاملا تدریجی و تحت نظر فیزیوتراپیست تان باشد. لذا پیش از هر اقدامی با ایشان مشورت کنید.

تعویض مفصل زانو

۳ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مفصل زانو

عوامل مختلفی در موفقیت جراحی تعویض مفصل زانو موثر هستند که مهمترین آنها عبارتند از: راستای بیومکانیک صحیح مفصل، روشهای ثابت کردن مناسب، مواد پروتزی مناسب و فیزیوتراپی بعد ازعمل. درمان فیزیوتراپی به موقع و اصولی بعد از عمل، در کاهش شانس شکست جراحی بسیار موثر است. بنابراین فیزیوتراپیست باید موارد مختلف موثر در این کار و جراحیهای آنرا خوب بشناسند تا بتواند در توانبخشی بیمار به بهترین شکل عمل کند. عدم اقدام بموقع بیمار در مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی میتواند موفقیت پس از جراحی را با شکست مواجه سازد.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.