درمان دردهای کشاله ران با درای نیدلینگ

۷ مرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

درد در بخش کشاله ران بارزترین علامت آسیب محسوب میشود. در ابتدا یک درد شدید و آزار دهنده ایجاد شده که رفته رفته ملایم تر، گنگ تر و مبهم تر میشود. احساس صدا دادن کشاله در زمان آسیب میتواند نشانه ای از پارگی فیبرهای عضلات ادداکتور رانی باشد. در صورت پارگی فیبرهای عضلانی، ناحیه متورم شده و ممکن است کبودی و خون مردگی ایجاد کند. در صورت درگیری عضلات داخلی ران، درد به نواحی مجاور نیز سرایت میکند. درد داخل ران تا زانو را فراگرفته و گاهی به عناصر لگنی، دستگاه تناسلی و ادراری نیز سرایت میکند.

درمان آسیب دیدگی ماهیچه دوقلوی پشت ساق با درای نیدلینگ

۳۰ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

با توجه به نوع فعالیت عضله دوقلوی پشت ساق، این عضله در بیشتر ورزشکاران شانس آسیب دیدگی دارد اما در ورزشهایی که با سرعت و تغییر جهت ناگهانی همراه است بیشتر صدمه میبیند. ورزشهای پرشی، راکتی، فوتبال و راگبی از جمله ورزشهایی هستند که گاستر را متحمل نیروهای بیش از حد میکنند. توجه و تمرکز زیاد از حد بدنسازان به پرورش عضله دوقلوی پشت ساق هم میتواند، موجب درگیری این ماهیچه بشود.

درمان کمردرد سیاتیکی با درای نیدلینگ

۲۲ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

فیزیوتراپی از اساسی ترین درمانهای موجود برای مشکلات کمری بویژه کمردردهای سیاتیکی و درگیری عضلات فیله است. دارو درمانی تنها درد را کم میکند. درد خود یک مکانیسم دفاعی است. در حضور درد بیمار از انجام بسیاری از کارهای آسیب رسان خودداری میکند. اما اگر قرار باشد با مصرف مسکن به تنهایی به درمان پرداخت، یک مانع اصلی در برابر آسیب ها را برداشته ایم. بیمار ممکن است به اشتباه احساس بهبودی کند و بسیاری از نبایدها را انجام داده و بسیاری از بایدها را کنار بگذارد. لذا آسیب پیشرفت بیشتری کرده و ساختارهای حساس تر داخلی را هم از بین میبرد. پس به درمانی احتیاج داریم که تنها به کاهش درد نپردازد بلکه بر روی عامل ایجاد کننده درد اثر بگذارد. بهترین گزینه درمانهای فیزیوتراپی است

سندروم توراسیک اوت لت

۲۰ آبان, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل شانه

سندروم توراسیک اوت لت، به مجموعه ای از علایم اطلاق میشود که از نواحی پایین و جلوی گردن شروع شده و به سمت دست انتشار می یابد. دنده اول و استخوان ترقوه در بدن فضایی را بوجود می آورند که از درون آن عناصر مختلفی همچون عضلات متعدد بهمراه رباط ها، عروق و اعصاب بسیار مهم می گذرند. به این فضا توراسیک اوت لت گفته میشود که در فارسی به “خروجی قفسه سینه” ترجمه شده است. هر تغییری که باعث تنگ شدن یا کوچک شدن این فضا بشود به عناصر حیاتی منطقه فشار وارد کرده و موجب درد و ناراحتی از گردن، به سمت شانه، ساعد و انگشتان بیمار میشود.