درمان کمردرد سیاتیکی با درای نیدلینگ

۲۲ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

فیزیوتراپی از اساسی ترین درمانهای موجود برای مشکلات کمری بویژه کمردردهای سیاتیکی و درگیری عضلات فیله است. دارو درمانی تنها درد را کم میکند. درد خود یک مکانیسم دفاعی است. در حضور درد بیمار از انجام بسیاری از کارهای آسیب رسان خودداری میکند. اما اگر قرار باشد با مصرف مسکن به تنهایی به درمان پرداخت، یک مانع اصلی در برابر آسیب ها را برداشته ایم. بیمار ممکن است به اشتباه احساس بهبودی کند و بسیاری از نبایدها را انجام داده و بسیاری از بایدها را کنار بگذارد. لذا آسیب پیشرفت بیشتری کرده و ساختارهای حساس تر داخلی را هم از بین میبرد. پس به درمانی احتیاج داریم که تنها به کاهش درد نپردازد بلکه بر روی عامل ایجاد کننده درد اثر بگذارد. بهترین گزینه درمانهای فیزیوتراپی است

کاربردهای درمانی لیزر پرتوان فیزیوتراپی

۱۴ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

مشکلاتی که با لیزر پرتوان قابل درمان هستند شامل دردهای سیاتیکی، تنیس البو یا سندروم آرنج تنیس بازان، سندروم تونل کارپال، شانه یخ زده، سردردهای گردنی و میگرنی، دردها و مشکلات مفصل فک، فلج صورت یا فلج بل، دردهای لگنی و بسیاری دیگر از ضایعات اسکلتی-عضلانی است. کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بکارگیری امواج پرتوان لیزر در کنار سایر روشهای تخصصی درمانی، کوتاهترین مسیر بهبودی را ممکن ساخته است

درمان دردهای ناحیه باسن و لگن با درای نیدلینگ

۲۶ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

عضله بزرگ لگنی یا گلوتئوس ماکسیموس در اکثر بیماران مبتلا به کمر درد، درگیری دارد. لذا آزادسازی فیبرهای آن در درمان بیماران کمر درد کمک کننده است. تریگر پوینت های واقع در عضله گلوتئوس ماکسیموس، منجر به درد کمر و پا شده و ممکن است با درد سیاتیک اشتباه گرفته شود.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

آشنایی با ستون فقرات

۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات, مطالب آموزشی

آشنایی با ستون فقرات به درک بهتر مشکلاتی که در این ساختار شگفت انگیز ایجاد میشود کمک بزرگی میکند. با شناخت بافتها و عناصر موجود در ستون فقرات میتوانیم از عوامل خطرساز و آسیب رسان پرهیز کنیم و در صورت بروز ناراحتی در این ساختار بهترین تصمیم در مناسبترین زمان لازم برای شروع درمان را اتخاذ کنیم. عموما ما نمیدانیم چه موقع باید درد را تحمل کنیم، چه زمانی باید از دارو برای کاهش درد استفاده کنیم، مناسبترین زمان برای دریافت درمان فیزیوتراپی چه موقع است و حتی اینکه آیا لحظه عمل جراحی ستون فقرات من فرارسیده است؟!

نشستن صحیح

۲ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی

وضعیت های صحیح در طی نشستن، ایستادن و راه رفتن اثرات بسیاری در سلامتی بدن دارد. یک وضعیت نامناسب میتواند با ایجاد فشار بیش از حد به بافت منجر به تخریب زودهنگام سطح مفصل بشود. بسیاری از دردهای مفصلی و عضلانی، از جمله کمردرد، گردن درد، دردهای شانه و کتف، مشکلات لگن و زانو و حتی دردهای مچ دست و پا، ناشی از وضعیتهای نامناسبی است که در طی روز به خود میگیریم. نشستن طولانی پشت میز و کار با کامپیوتر بخش جدای ناپذیر زندگی امروزی ماست. بیشتر ما زمان بسیار طولانی را در یک وضعیت بدون تحرک سپری میکنیم و گاهی چندین ساعت بدون کوچکترین تغییری، یک وضعیت را حفظ میکنیم. بدن انسان یک ماشین خارق العاده است که صحت و سلامتش در گرو تحرک است. برخلاف وسایل مصرفی پیرامون، که هرچه بیشتر بکار گرفته شوند زودتر فرسوده میشوند، مفاصل ما هرچه مورد استفاده قرار نگیرند زودتر فرسوده میشوند