کاربردهای درمانی لیزر پرتوان فیزیوتراپی

۱۴ تیر, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی, لیزر پرتوان فیزیوتراپی

مشکلاتی که با لیزر پرتوان قابل درمان هستند شامل دردهای سیاتیکی، تنیس البو یا سندروم آرنج تنیس بازان، سندروم تونل کارپال، شانه یخ زده، سردردهای گردنی و میگرنی، دردها و مشکلات مفصل فک، فلج صورت یا فلج بل، دردهای لگنی و بسیاری دیگر از ضایعات اسکلتی-عضلانی است. کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بکارگیری امواج پرتوان لیزر در کنار سایر روشهای تخصصی درمانی، کوتاهترین مسیر بهبودی را ممکن ساخته است

درمان دردهای دست با منشا گردن توسط درای نیدلینگ

۱۸ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

نقاط ماشه ای و یا تریگر پوینت های موجود در عضلات اسکالن در دردها و شکایات دست بیماران نقش مهمی دارند. بطوریکه ریشه بسیاری از دردهای دست در این گروه عضلانی است. در صورتیکه در ناحیه گردن درد و ناراحتی وجود داشته باشد و این دردها به بالای کتف و جلوی سینه منتشر شود و گاهی در جلو و پشت بازو، ساعد و انگشتان شست و اشاره پخش شود ممکن است علت درد، در عضلات اسکالن گردن باشد.

شانه درد در دندانپزشکان

۲ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همیشه فیزیوتراپی برای درمان درد بکار نمیرود، بلکه گاهی برای افزایش کارآمدی و توانبخشی بیمار مورد استفاده قرار میگیرد. دندانپزشکی که پس از کار بر روی مثلا ۵ بیمار احساس ناراحتی میکند و دیگر قادر به کار کردن مفید نیست، با انجام دوره فیزیوتراپی بسیار دیرتر به مرز درد و ناراحتی میرسد و میتواند بیماران بیشتری را در روز پذیرش کند. از دیگر سو، عمر مفید مفاصل پرکاربردی همچون گردن و شانه که بیش از حد معمول در این شغل فعال هستند را افزایش داده و مفاصل یاد شده دیرتر دچار فرسایش میشوند.

سندروم توراسیک اوت لت

۲۰ آبان, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل شانه

سندروم توراسیک اوت لت، به مجموعه ای از علایم اطلاق میشود که از نواحی پایین و جلوی گردن شروع شده و به سمت دست انتشار می یابد. دنده اول و استخوان ترقوه در بدن فضایی را بوجود می آورند که از درون آن عناصر مختلفی همچون عضلات متعدد بهمراه رباط ها، عروق و اعصاب بسیار مهم می گذرند. به این فضا توراسیک اوت لت گفته میشود که در فارسی به “خروجی قفسه سینه” ترجمه شده است. هر تغییری که باعث تنگ شدن یا کوچک شدن این فضا بشود به عناصر حیاتی منطقه فشار وارد کرده و موجب درد و ناراحتی از گردن، به سمت شانه، ساعد و انگشتان بیمار میشود.

پیشگیری از گردن درد

۲۰ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

پیشگیری از گردن درد بدلیل شیوع بالای درگیری مفاصل گردنی در بین بیماران، اهمیت بسزایی دارد. با رعایت برخی نکات ساده و عملی میتوان روند تخریب مفاصل گردن را به تعویق انداخت. بدن ما یک ماشین حرکتی فوق العاده است که همچون هر ماشین دیگری نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد، متاسفانه آنطوریکه برای سایر وسایل مصرفی خود -که همگی قابل تعویض هستند- وقت و هزینه صرف میکنیم به مفاصل بدن اهمیت نمیدهیم. در صورتیکه اگر نکات بسیار ساده ای را رعایت کنیم، ورزشهای ویژه مفاصل خود را فرابگیریم، به هشدارهای بدن خود -که مهمترین آن درد است- بها بدهیم و با شروع علایم برای درمان مراجعه کنیم، میتوانیم سالهای سال با بدنی سالم به زندگی ادامه بدهیم.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

علت گردن درد

۱۷ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات, ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

اگر چه گردن درد نسبت به کمر درد شیوع کمتری دارد اما میلیون ها نفر در طول زندگی خود دردهای گردنی و درد در بازو و دست که ناشی از آسیب گردن است را تجربه میکنند. علت گردن درد در بسیاری از موارد ناشناخته میماند و از جمله دلایلی است که مانع رسیدن به نتیجه مطلوب در بیمار مبتلا به گردن درد میشود. در مقاله پیشین مقدمه ای را درباره ساختار کلی ستون فقرات بررسی کردیم و در مبحث پیش رو درباره ساختار گردن، علل ایجاد درد و علایم مشکلات گردنی صحبت خواهیم کرد. درد گردن میتواند ناشی از آسیب در هر یک از ساختارهای گردن مانند اعصاب، عضلات، استخوانها (مهره ها) و دیسک بین مهره ای باشد.

آشنایی با ستون فقرات

۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات, مطالب آموزشی

آشنایی با ستون فقرات به درک بهتر مشکلاتی که در این ساختار شگفت انگیز ایجاد میشود کمک بزرگی میکند. با شناخت بافتها و عناصر موجود در ستون فقرات میتوانیم از عوامل خطرساز و آسیب رسان پرهیز کنیم و در صورت بروز ناراحتی در این ساختار بهترین تصمیم در مناسبترین زمان لازم برای شروع درمان را اتخاذ کنیم. عموما ما نمیدانیم چه موقع باید درد را تحمل کنیم، چه زمانی باید از دارو برای کاهش درد استفاده کنیم، مناسبترین زمان برای دریافت درمان فیزیوتراپی چه موقع است و حتی اینکه آیا لحظه عمل جراحی ستون فقرات من فرارسیده است؟!