مراکز فیزیوتراپی شمال تهران محله هایی نظیر تجریش، قیطریه، الهیه،کامرانیه،زعفرانیه، سعادت آباد و شهرک غرب را دربرمیگیرد. یکی از مراکز خوشنام فیزیوتراپی در نواحی یاد شده، فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد است که همه روزه خدمات درمانی فیزیوتراپی را به بیماران ارائه میکند. یکی از ویژگی های مهم کلینیک فیزیوتراپی آرامش کاربرد نوین ورزش درمانی است. به علت اهمیت فوق العاده ورزش در درمان انواع مشکلات مفصلی و عضلانی، اقدام به گردآوری حرکات ورزشی در صفحه اینستاگرام فیزیوتراپی آرامش کردیم. در زیر یکی از این ورزشهای درمانی را مشاهده میکنید، میتوانید برای دیدن همه حرکات این صفحه را دنبال کنید:

View this post on Instagram

A post shared by فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد (@physioaramesh) on

فیزیوتراپی چیست

فیزیوتراپی به درمان مشکلات مفصلی عضلانی اختصاص دارد که عمدتا به دنبال بیماری ها، ضربه، فرسایش، کاهش کارایی و ضعف جسمانی، و افزایش سن روی میدهد. هدف اولیه فیزیوتراپی کاهش درد نیست بلکه ما به دنبال شیوه ای برای درمان علت بوجود آورنده درد هستیم. عوامل بسیاری موجب بروز درد در سیستم اسکلتی عضلانی بیمار میشود. بدراستایی، تغییر زوایای مفصلی، ضعف عضلات، تغییر طول عضلات، عدم بالانس قدرت عضلات یک مفصل و علل بسیار دیگر که باید همگی را بررسی کرد تا ریشه بوجود آورنده درد را درمان کنیم.

بنابراین در کنار کاهش درد، افزایش کارایی و توانایی حرکتی بیمار از مهمترین اهداف درمانی در کلینیک فیزیوتراپی آرامش است. بیماری که با کنار گذاشتن حرکات و فعالیت های فیزیکی، دردی احساس نمیکند را نمیتوان خوب در نظر گرفت، بلکه باید با داشتن فعالیت نسبی و رعایت بایدها و نبایدها به امور اصلی زندگی خود نیز بپردازد و در عین حال مشکلی با مفاصل و اندام خود نداشته باشد. این یکی از اهداف مهم در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد است. ما بر آنیم که کیفیت زندگی، سطح فعالیت و تحرک مناسب را بیمار برگردانیم طوریکه شخص بتواند بدون احساس ناراحتی و درد عملکرد طبیعی مفاصل خود را داشته باشد.

فواید فیزیوتراپی آرامش

در کلینیک فیزیوتراپی آرامش، علم و مهارت ارکان اصلی درمان بیمار را تشکیل میدهد. در فیزیوتراپی آرامش ارزیابی دقیق بیمار و تشخیص مشکلات مفصلی و عضلانی به صورت تخصصی انجام میشود. سپس با استفاده از درمانهای تخصصی دستی، طب سوزنی درای نیدلینگ، لیزر پرتوان و دیگر روشهای اختصاصی مشکلات مفصلی یاد شده را درمان میکنیم. دستیابی به علل اصلی درد مهمترین قدم در درمان بیمار است. تا زمانیکه اندام بیمار بصورت کامل بررسی نشده باشد، نمیتوان انتظار بهبودی کامل داشت. لازم است فرم بدنی بیمار بررسی شود، قدرت و ضعف عضلات ارزیابی شده و لمس کامل از محدوده درد به عمل آید.

قدم دوم بکارگیری بهترین شیوه های درمانی فیزیوتراپی برای آزادسازی بافت های درگیر، افزایش قدرت بافت های ضعیف شده، افزایش انعطاف پذیری و قابلیت جذب نیروهای اضافی توسط اجزای مفصلی، اصلاح راستای بدنی، تغییر زوایای مفصلی و در یک جمله افزایش کارایی فرد است. از اصلی ترین فواید فیزیوتراپی به حداکثر رساندن کارایی و توانایی بیمار است. اگر بیمار ورزشکار است باید به سطوح قبلی آمادگی جسمانی خود برگردد. اگر شاغل است باید بتواند بدون علامت و درد فعالیت کاری خود را ادامه دهد و اگر خانه دار است، کارهای روزمره را بدون شکایت انجام دهد. با این تعاریف تنها بدون درد بودن، دستاورد ایده آلی و پایداری نیست، چرا که با اندکی فعالیت شکایتهای بیمار باز میگردد.

مراکز فیزیوتراپی شمال تهران

دکتر فیزیوتراپی

دکتر فیزیوتراپی به بیمار کمک میکند روند بهبودی را با سرعت و به سلامت طی کند و حداکثر توان حرکتی خود را بازیابد. بازگردانی توان حرکتی بیمار از روشهای مختلفی کسب میشود. تمرین درمانی اصولی یکی از راهکارهای مهم بازیابی توان حرکتی بیمار است که در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد یکی از ارکان اصلی درمان محسوب میشود. دکتر فیزیوتراپی باید اشراف کاملی به علایم و شکایات بیمار داشته باشد. عضلات و مفاصلی که در ورزش و کار بیمار نقش اصلی دارند را بشناسد، پس از ارزیابی بیمار، عملکرد عضلات و مفاصل بیمار را تحلیل کرده و بر این اساس پروتکل درمانی خود را ارائه کند.

مشکلات مفصلی که در فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد قابل درمان هستند شامل، کمر درد، گردن درد، زانو درد، شانه درد، درد فک، فلج بلز، آسیب های ورزشی، پارگی رباط های مفصلی، کشیدگی تاندون، تریگر پوینت، آرتروز، سیاتیک، بیرون زدگی دیسک و… است.

مطب فیزیوتراپی در تهران

مطب فیزیوتراپی در تهران باید تجهیزات الکتروتراپی، مکانوتراپی و ورزش درمانی را دارا باشد. گذراندن دوره های تکمیلی همچون درمانهای دستی، درای نیدلینگ، کینزیوتیپینگ و دیگر دوره های تکمیلی به اعتلای مطب فیزیوتراپی کمک میکند. داشتن تجهیزاتی مثل لیزر پرتوان، تکارتراپی، الکترواکوپانکچر نیز به درمان بهتر و بیشتر بیماران مراجعه کننده به مرکز فیزیوتراپی کمک میکند.