مراکز فیزیوتراپی با لیزر

مرکز فیزیوتراپی با لیزر

۲۹ مهر, ۱۳۹۷ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته لیزر پرتوان فیزیوتراپی

مرکز فیزیوتراپی با لیزر آرامش، برای طیف وسیعی از مشکلات اسکلتی و عضلانی آمادگی ارائه خدمات درمانی تخصصی را دارد.

لیزر فیزیوتراپی آرامش، لیزر پرتوان بوده که قادر است انواع آسیبهای اسکلتی عضلانی را درمان کند. لیزر درمانی یکی از موثرترین راههای درمانی برای کمر درد، گردن درد، زانو درد، دردهای مفصل شانه، فلج بل، درد مفصل فک، پیچ خوردگی مچ پا و بسیاری مشکلات دیگر است.

لیزر درمانی چیست

لیزر درمانی در حیطه فیزیوتراپی به بکارگیری امواج لیزر برای درمان اختلالات، مشکلات و دردهای اسکلتی عضلانی اطلاق میشود. در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد، با استفاده از امواج قدرتمند لیزر پرتوان، انواع آسیب های یاد شده را درمان میکینم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی، با ارزیابی بیمار، سن، جنس، رنگ پوست و شدت و ضعف درد بیمار، فرکانس، مود، توان و سایر مولفه های لیزر را تنظیم میکنیم. سپس با آماده سازی ناحیه آسیب، لیزر را به اندام بیمار می تابانیم.

عوارض لیزر درمانی

موج لیزر کاربردهای فراوانی در پزشکی دارد. جراحی، دندانپزشکی، زیبایی و فیزیوتراپی همگی از لیزر استفاده میکنند. تفاوت اصلی میان لیزر درمانی فیزیوتراپی با دیگر انواع آن در غیر تهاجهی بودن و محافظتی بودن آن است. لیزرهای یاد شده ماهیت تخریبی دارند و از همین اثرشان هم برای درمان استفاده میشود. در حالیکه لیزر درمانی فیزیوتراپی هیچگونه اثر تخریبی ندارد و اثرگذاری آن با استفاده از اثرات بیوشمیکال و بیومکانیکال است.

لیزر منجر به تشویق ماکروفاژها برای آزادسازی فاکتورهای تحریک کننده تکثیر فیبروبلاست ها میشود. لیزر تشکیلات کلاژنی را افزایش میدهد، انبساط عروقی ایجاد میکند و موجب سنتز DNA و RNA میشود. لذا اثرگذاری لیزر فیزیوتراپی بدون آسیب بوده و کاملا ایمن است، چرا که لیزر درمانی فیزیوتراپی ذاتا اثرات تخریبی ندارد.

فیزیوتراپیست صادق زراعتکار