آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

درمان قطعی سلولیت با آر اف (RF)

سلولیت یکی از شکایات اصلی بسیاری از افراد است که نه تنها در میانسالان بلکه در جوانان و حتی ورزشکاران هم کم و بیش دیده میشود و فرد را آزار میدهد. اگر شما هم از سلولیت رنچ میبرید و به دنبال روشهای ایمن غیر تهاجمی هستید تا انتهای متن همراه ما باشید. در صورتیکه برای درمان سلولیت با آر اف و دیگر روشهای فیزیوتراپی درخواست نوبت دارید با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره دریافت کنید.

سلولیت چیست

سلولیت یک نوع تغییر ظاهری پوست است که متعاقب آن پوست بدن ظاهر جوان خود را از دست داده و دیگر انعطاف، روشنی، شفافیت و لطافت سابق را ندارد. سلولیت در زنان شایع تر است و بیشتر در ران، باسن و شکم بوجود می آید. با بروز سلولیت سطح پوست حالتی ناخوشایند پیدا کرده که به آن پوست پرتقالی هم گفته میشود. سلولیت موجب ناهموار شدن پوست میشود و در موارد شدید سلولیت پوست حالتی گره دار به خود میگیرد و در بعضی نواحی دچار گودی و در برخی نواحی برآمده میشود. سلولیت به خودی خود مشکلی برای بدن ایجاد نمیکند و تنها بدلیل ایجاد ظاهر نامناسب فرد را آزار میدهد. بروز سلولیت ران، باسن، شکم و پهلو که گاهی در بازو و اطراف سینه هم ایجاد میشود فرد را در انتخاب بسیاری از لباس ها محدود میکند. حتی در مواردی به لحاظ روحی نیز مشکلاتی به همراه دارد و اثر منفی بر اعتماد به نفس فرد به جای میگذارد.  

سلولیت در بدن ورزشکاران

همانطور که گفتیم متقاضیان درمان سلولیت فقط افرادی با سن بالا نیستند اتفاقا بسیاری از مراجعین مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد ورزشکاران جوان هستند که صد البته تعریفشان از ظاهر نامناسب پوست بدن بسیار با افراد عادی متفاوت است. در ورزشکاران تغییرات بسیار اندک هم ناخوشایند است و بسیاری از ایشان برای رسیدن به سطوح بسیار بالا و فرم دهی ظریف تر بدن است که به ما مراجعه میکنند. اغلب این ورزشکاران در زمینه بدنسازی فعالیت دارند و بعضا برای مسابقات زیبایی اندام کار میکنند. ما در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد قادریم به این گروه کمک کنیم تا در جزییات زیبایی اندام هم از رقبا پیش بیافتند.

درمان سلولیت ران

علت سلولیت چیست

مهمترین علت بروز تغییرات ظاهری اندام افزایش سن است. در تمام بافتهای بدن با گذشت زمان تغییرات تخریبی رخ میدهد که موجب میشود با افزایش سن شادابی بدن کم شود. تغییرات ناشی از افزایش سن بدن در هر بافتی به شکلی خاص خود را نشان میدهد. مثلا در مفاصل با افزایش سن سطح مفصل ناهموار شده و در موارد شدید علاوه بر درد، مفصل صدا میدهد. در عضلات این تغییرات با  کاهش قدرت و انعطاف خود را نشان میدهد. اما در پوست بدن در نواحی ران، باسن، شکم و پهلو و سینه بافت همبند، رشته های اتصال دهنده آن به عضله و چربی زیر آن دچار تغییر شکل شده که موجب ایجاد ناهمواری در پوست بدن میشود.

در کنار افزایش سن عوامل وراثتی هم در بروز سلولیت نقش دارند. خانمهایی که در اطرافیان خود سابقه ایجاد سلولیت دارند بیشتر مستعد ایجاد سلولیت هستند. سبک زندگی یکی از مهمترین علت هایی است که در بروز سلولیت و جلوگیری از پیدایش آن نقش مهمی دارد. زنان ورزشکاری که با برنامه منظم ورزش میکنند بسیار کمتر دچار سلولیت میشوند. نقش تغذیه مناسب را در سلولیت باید جدی گرفت. وزن عامل مهم بعدی است و زنان چاق بیشتر دچار سلولیت ران، باسن، شکم ، پهلو و سینه میشوند.

مركز درمان سلوليت در تهران

در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد درمان سلولیت به روشی غیر تهاجمی انجام میشود. ما از امواج رادیوفرکانس یا آر اف، برای شکستن بافت چربی ران، باسن، پهلو و شکم استفاده میکنیم. همچنین از ماساژ فیزیوتراپی به روش تکنیک گرستون برای بازگشت لطافت به بدن بهره میگیریم. در ادامه با روشهای درمان سلولیت بیشتر آشنا خواهیم شد.

درمان سلولیت با دستگاه آر اف

آر اف تکنولوژی مناسبی برای سفت کردن یا تایتنینگ پوست و از بین بردن سلولیت است. آر اف با ارسال گرمای بالا روی سلول های چربی به افزایش سفتی پوست، کاهش چربی و افزایش گردش خون کمک می کند. همچنین آر اف موجب ساخته شدن کلاژن میشود که در افزایش کیفیت پوست و زیباتر شدن و قوام یافتن آن نقش مهمی دارد. آر اف با این شیوه موجب بادی کانتور و سفت کردن پوست بدن و صورت میشود. رفع سلولیت، لیفتینگ و جوانسازی پوست همگی از اثرات آر اف است.

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت آر اف است که موجب افزایش گردش خون ران، باسن، شکم و پهلو میشود. این امر تغذیه این نواحی را به مراتب بهبود بخشیده و مواد قدیمی را از محل دور میکند تا مواد جدید از طریق خون به بافت برسد. هرچه گردش مایعات در بافت تقویت شود بافت بدن تازه تر، سالم تر و زیباتر خواهد شد. از طرفی تخلیه لنف از طریق فعالسازی سیستم لنفاوی موجب تقویت دو چندان پوست ران، باسن، شکم، پهلو و سینه میشود. لذا آر اف نه تنها در زنانی که دچار سلولیت هستند گزینه بسیار مناسبی است بلکه در زنان جوان و ورزشکار که در حیطه زیبایی اندام، ولنس، بیکنی و سایر رشته های زیبایی اندام فعالیت میکنند هم بسیار اثرات سودمندی دارد. این شیوه به صورت تخصصی در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد ارائه میشود.

بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت

لاغری موضعی با دستگاه rf

نکته جالب درباره آر اف rf این است که حتی با وجود دستگاه یکسان، بسته به اینکه چه کسی از دستگاه روی بیمار استفاده میکند نتایج متفاوت است. دانش بالا از بدن، تجربه روی افراد مختلف با پوست های متفاوت روی نحوه بکارگیری آر اف اثرگذار است و موجب رسیدن به نتایج مختلف میشود. یکی از اثرات شگفت انگیز rf لاغری موضعی است. بویژه در ورزشکارانی که تناسب اندام کار میکنند، نیازی به کم کردن بافت چربی در تمام بدن نیست و ورزشکار صرفا به دنبال کاهش سایز موضعی است. مثلا کم کردن سایز بخش داخلی ران در بالای زانو که فرم ناخوشایندی به ران میدهد. یا لاغری موضعی پهلو برای ایجاد تناسب بهتر با باسن. در همه این موارد rf بهترین گزینه است و موجب رساندن سایز ناحیه به اندازه دلخواه میشود.

درمان سلولیت و فرم دهی بدن با گرستون

گرستون تراپی یک روش درمان دستی یا ماساژ فیزیوتراپی است که با ابزار خاصی روی بدن بکار میرود. استفاده از تکنیک گرستون نیاز به دانش بالای آناتومی بدن دارد. شناخت جهات قرارگیری فیبرهای عضلات، فاشیا و دیگر بافتهای اطراف در انجام گرستون بسیار حائز اهمیت است. گرستون در درمان فیزیوتراپی هم کاربرد دارد و بویژه در آسیبهای ورزشی، آسیب بدنسازی و... میتوان از آن بهره گرفت. از آنجاییکه نیروی گرستون یک فشار مکانیکی به پوست و لایه های زیرین آن همچون فاشیا و عضلات وارد میکند، چرخه تبادل مواد را فعال کرده و موجب تقویت خونرسانی و تخلیه مواد بازیافتی ناشی از متابولیسم بدن میشود. یکی از دلایل مهم در ایجاد تغییرات ناخواسته در سطح پوست که مهمترین آن همین سلولیت است، ضعف در گردش مناسب مواد است.

بر اساس تجربه ما در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد، حتی در ورزشکاران سطوح بالا که در مسابقات کشوری هم مقام آورده بودند، تغییراتی در سطح پوست وجود دارد که مانند شن ریزه در زیر پوست حس میشوند. البته هنوز در ظاهر پوست تغییر ناخوشایندی ایجاد نکرده و موجب بد فرمی بدن هم نشده است اما استارت ایجاد سلولیت را زده است. برای مثال یک مراجعه کننده خانم ورزشکار جوان که دارای مقام کشوری در رشته کیک بوکس هم بود، در ناحیه شکم و باسن وجود این شن ریزه را تشخیص دادیم و از آنجا که هنوز موجب تغییر ظاهری پوست به شکل سلولیت نشده بود با روش گرستون تراپی بصورت کامل برطرف کردیم.

مركز درمان سلوليت در تهران

فیلم رفع سلولیت و لاغری با دستگاه rf

از آنجاییکه روش آر اف یک روش غیرتهاجمی است نیاز به زمان بیشتری نسبت به روشهای جراحی و دیگر روشهای تهاجمی دارد. در عوض هیچکدام از معایب و عوارض آن روشها را ندارد. برای اینکه بهتر متوجه روند بهبود سلولیت و فرم دهی ران و باسن شویم در فواصل زمانی باید از رفع سلولیت فیلم گرفت چرا که در یک بازه زمانی مشخص روند درمان سلولیت و فرم دهی بدن واضح نر است. 

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم

برای رسیدن به کمری باریک و یاستی بزرگ علاوه بر انجام روش های معرفی شده در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد اقدامات دیگری را هم میتوانید اضافه کنید. ورزش کردن از موثرترین روشهای مقابله با سلولیت است. ورزشهای هوازی موجب افزایش گردش خون و کاهش چربی بدن میشود که نقش مهمی در درمان و پیشگیری از سلولیت دارد. ورزش قدرتی هم گزینه مناسبی است هرچه قدرت عضلات بیشتر شود فرم دهی بهتری در بدن ایجاد میشود که خود عاملی برای پیشگیری از سلولیت است.

تغذیه و رژیم سالم نقش مهمی در سلامت بدن، پیشگیری و درمان سلولیت دارد. خوردن مقادیر مناسب میوه و سبزی و کاهش مصرف غذای حاضری، فست فوت و نوشابه گازدار هم به شما کمک خواهد کرد بدن زیباتری داشته باشید. وزن خود را کنترل کنید و از چاق شدن پرهیز کنید. چاقی به تنهایی عاملی برای ایجاد فرم نامناسب بدن و ایجاد سلولیت است. مصرف دخانیات را کنار بگذارید. تحقیقات نشان داده سیگار کشیدن یکی از عوامل مستعد کننده ایجاد سلولیت ران، باسن، پهلو و شکم است. 

آیا پوشیدن لباس تنگ به درمان سلولیت کمک میکند؟

به نظر میرسد که تحت فشار قرار دادن پوستی که دچار سلولیت شده است باید اثر مثبتی داشته باشد. مثلا برای سلولیت شکم و پهلو یک گن سفت مانع از بدشکلی این ناحیه شود و یا پوشیدن یک شلوار تنگ به فرم دهی ران و باسن کمک کند و مانع از بدفرمی پا و باسن بشود. اما تحقیقات نشان داده پوشیدن لباس تنگ با فشاری که به عروق وارد میکند گردش منطقه را تضعیف کرده و چون تغذیه بافت به خوبی صورت نمیگیرد شانس بوجود آمدن سلولیت را افزایش میدهد. بنایراین توصیه میکنیم به مدت طولانی لباس تنگ نپوشید تا بدن خوش فرم تری داشته باشید.

چرا زنان بیشتر دچار سلولیت میشوند

وجود چربی بیشتری احتمال بروز سلولیت را افزایش میدهد. زنان در باسن، ران، شکم و پهلوی خود چربی بیشتری دارند به همین دلیل در این نواحی سلولیت ایجاد میشود. البته با اینکه افراد چاق بیشتر دچار سلولیت میشوند اما در افراد لاغر هم احتمال وجود آن هست. سبک زندگی غیر فعال تر در زنان، قوام کمتر عضلات و پوست هم یکی از دلایل رایج بروز بیشتر سلولیت در خانمها است.