مراکز فیزیوتراپی با لیزر

مرکز فیزیوتراپی با لیزر

21 اکتبر, 2018 - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته لیزر پرتوان فیزیوتراپی

مرکز فیزیوتراپی با لیزر آرامش، برای طیف وسیعی از مشکلات اسکلتی و عضلانی آمادگی ارائه خدمات درمانی تخصصی را دارد. لیزر پرتوان فیزیوتراپی کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی میتواند انواع آسیب های اسکلتی عضلانی بیمار را درمان کند. لیزر پرتوان غیر تهاجمی است و بدین معنی است که اثرات مثبت درمانی آن بدون نگرانی از عوارض جانبی موجب بهبود بیمار میشود.

لیزر فیزیوتراپی آرامش، لیزر پرتوان بوده که قادر است انواع آسیبهای اسکلتی عضلانی را درمان کند. لیزر درمانی یکی از موثرترین راههای درمانی برای کمر درد، گردن درد، زانو درد، دردهای مفصل شانه، فلج بل، درد مفصل فک، پیچ خوردگی مچ پا و بسیاری مشکلات دیگر است. تیم درمانی فیزیوتراپی آرامش با برنامه ریزی و طرح پروتکل های درمانی ویژه به درمان سریع بیماران کمک میکند.

اثرات درمانی لیزر پرتوان نسبت به لیزرهای کم توان برتری زیادی دارد. از عمق نفوذ بیشتر گرفته تا انرژی فوق العاده بالاتر و قابلیت تنظیم های متعدد در مدهای گوناگون مهمترین برتری لیزر های پرتوان محسوب میشود. یکی دیگر از قابلیت های لیزر پرتوان فیزیوتراپی آرامش قابلیت تلفیق طول موج های مختلف با یکدیگر است. ترکیب طول موج ها اثربخشی لیزر پرتوان را افزایش میدهد.

لیزر درمانی چیست

لیزر درمانی در حیطه فیزیوتراپی به بکارگیری امواج لیزر برای درمان اختلالات، مشکلات و دردهای اسکلتی عضلانی اطلاق میشود. در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد، با استفاده از امواج قدرتمند لیزر پرتوان، انواع آسیب های یاد شده را درمان میکینم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی، با ارزیابی بیمار، سن، جنس، رنگ پوست و شدت و ضعف درد بیمار، فرکانس، مود، توان و سایر مولفه های لیزر را تنظیم میکنیم. سپس با آماده سازی ناحیه آسیب، لیزر را به اندام بیمار می تابانیم.

برای دریافت نوبت با شماره ۸۸۶۸۱۷۴۶ تماس بگیرید همچنین اطلاعات بیشتر را با کلیک روی این نوشته کسب کنید.

امواج قدرتمند لیزر به سادگی از سد پوست و بافت های زیرین آن عبور کرده و به عمق بافت آسیب دیده نفوذ میکند. انرژی ساطع شده از لیزر سلول های آسیب دیده را تحریک میکند و میزان سوخت و ساز آنها را تا اندازه قابل ملاحظه ای افزایش میدهد. با افزایش سوخت و ساز توانایی سلول برای استارت پروسه ترمیم زده میشود. در واقع لیزر بدن را وادار میکند تا فعالانه روند بازسازی را آغاز کند.

اثرات لیزر پرتوان فیزیوتراپی

با افزایش متابولیسم سلولی مکانیسم های لازم برای بازسازی و ترمیم آغاز میشود. همچنین لیزر گردش خون را به بافت صدمه دیده افزایش میدهد. افزایش گردش خون موضعی عامل مهمی در تسریع روند بازسازی آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی است. رسیدن اکسیژن و مواد غذایی برای بافت های آسیب دیده ضروری است که این هدف با افزایش گردش خون بافت بدست می آید.

یکی از اثرات سودمند لیزر پرتوان تحریک سیستم لنف است. سیستم لنفاوی جریان مایعات و لنف را در بدن تسهیل و مدیریت میکند. لیزر پرتوان قادر است با تحریک این سیستم فعالیت آن را تنظیم مجدد کند. فعال شدن سیستم لنف عاملی اثرگذار در روند بهبود صدمات مفصلی- عضلانی و تاندونی است. این مهم با جمع آوری مواد زاید و قدیمی و جایگزینی آنها با مواد جدید است که اثر مهمی در فرآیند بهبود دارد.

در یک عضله آسیب دیده، رباط کشیده شده و یا تاندون پاره شده اثرات یاد شده لیزر نیروی لازم برای بازسازی را فراهم میکند. آسیب دیدگی های ورزشی یکی دیگر از موارد کاربرد لیزر پر توان است. ورزش همواره با آسیب دیدگی همراه است. پیچ خوردن مچ پا، پارگی تاندون و رباط ها، استرین و اسپرین ها، تنیس البو، درد زانو، درد شانه، دردهای اسپاستیک کمر و گردن همگی از رایج ترین آسیب های ورزشی به شمار میروند. لیزرتراپی از جمله درمانهایی است که میتواند به بازگشت سریع ورزشکار به عرصه ورزش کمک کند.

برای نمونه در کلیپ آموزشی زیر فیزیوتراپیست صادق زراعتکار درباره درمان آسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی و نحوه اثرگذاری لیزر پرتوان بر درمان آن توضیح میدهد:

عوارض لیزر درمانی

موج لیزر کاربردهای فراوانی در پزشکی دارد. جراحی، دندانپزشکی، زیبایی و فیزیوتراپی همگی از لیزر استفاده میکنند. تفاوت اصلی میان لیزر درمانی فیزیوتراپی با دیگر انواع آن در غیر تهاجهی بودن و محافظتی بودن آن است. لیزرهای یاد شده ماهیت تخریبی دارند و از همین اثرشان هم برای درمان استفاده میشود. در حالیکه لیزر درمانی فیزیوتراپی هیچگونه اثر تخریبی ندارد و اثرگذاری آن با استفاده از اثرات بیوشمیکال و بیومکانیکال است.

لیزر منجر به تشویق ماکروفاژها برای آزادسازی فاکتورهای تحریک کننده تکثیر فیبروبلاست ها میشود. لیزر تشکیلات کلاژنی را افزایش میدهد، انبساط عروقی ایجاد میکند و موجب سنتز DNA و RNA میشود. لذا اثرگذاری لیزر فیزیوتراپی بدون آسیب بوده و کاملا ایمن است، چرا که لیزر درمانی فیزیوتراپی ذاتا اثرات تخریبی ندارد.

در کلیپ زیر نمونه ای از لیزرتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان یا تنیس البو را مشاهده میکنید. بیمار جوان با شکایت درگیری تاندون های عضلات راست کننده مچ دست که از بالای آرنج جدا میشوند به کلینیک مراجعه کرد. پس از انجام ارزیابی های لازم ابتلا به تنیس البو در ایشان مشخص گردید که با انجام جلسات ده گانه لیزرتراپی در کنار ورزش درمانی و درمانهای دستی بهبودی کامل حاصل شد.

فیزیوتراپیست صادق زراعتکار