التهاب تاندونهای شانه

۱۱ خرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مطالب آموزشی, مفصل شانه

درد تاندونیت بیشتر در قسمت سر شانه و خارج بازو احساس میشود. این درد در فعالیتهایی مانند پوشیدن و درآوردن لباس و بردن دست به پشت سر و پشت کمر تشدید میشود. لمس تاندونها در محل اتصالشان به سر شانه دردناک است. برخی از عضلات اطراف گردن و کتف به اسپاسم رفته و سفت میشوند که خود میتواند منشا درد باشد. از سوی دیگر برخی عضلات ضعیف میشوند. عضلات ضعیف شده، معمولا همان عضلات تاندونهای درگیر هستند که با تستهای عضلانی یا MMT توسط فیزیوتراپیست مشخص میشود

پیشگیری از سکته مغزی

۲۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها

با وجود پیشرفتهای بزرگ در درمان سکته، باز هم عوارضی که پس از این بیماری مهلک به بیمار وارد میشود جبران ناپذیر است. لذا باید به عوامل زمینه ساز توجه ویژه ای داشت. با هر دهه افزایش سن پس از ۵۵ سالگی خطر سکته دو برابر میشود. بسیاری از عواملی که فاکتورهای خطر به حساب می آیند قابل اصلاح هستند. لذا با شناخت این عوامل میتوان شانس ابتلا را کاهش داد. افزایش سطح آگاهی از عوامل زمینه ساز بیماری بهترین راه پیشگیری از سکته مغزی است. حتی در صورتیکه به سکته مغزی دچار هستید، با بکارگیری یکسری اقدامات میتوانید از ابتلای مجدد تا حدود زیادی پیشگیری کنید. در زیر به مواری اشاره میکنیم که ریسک ایجاد سکته مغزی را کم میکند.

سکته مغزی

۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها

پیش از آنکه خیلی دیر شود توصیه میکنیم با اتخاذ تصمیم درست خود را از خطر ابتلا به سکته مغزی نجات دهید. این بیماری نه تنها خود بیمار را با مشکلات عدیده ای مواجه میسازد بلکه دست کم یک خانواده را از زندگی معمولی باز میدارد، برای نگاهداری و مراقبت از بیماری که از سکته مغزی رنج میبرد تمامی اعضای خانواده باید وقت، انرژی و سرمایه خود را هزینه کنند. تداوم این وضعیت برای بسیاری از افراد جامعه مقدور نخواهد بود، در صورتیکه پرهیز از عوامل خطر بسیار ساده تر و کم هزینه تر است