تعویض مفصل زانو

۳ مرداد, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته مفصل زانو

عوامل مختلفی در موفقیت جراحی تعویض مفصل زانو موثر هستند که مهمترین آنها عبارتند از: راستای بیومکانیک صحیح مفصل، روشهای ثابت کردن مناسب، مواد پروتزی مناسب و فیزیوتراپی بعد ازعمل. درمان فیزیوتراپی به موقع و اصولی بعد از عمل، در کاهش شانس شکست جراحی بسیار موثر است. بنابراین فیزیوتراپیست باید موارد مختلف موثر در این کار و جراحیهای آنرا خوب بشناسند تا بتواند در توانبخشی بیمار به بهترین شکل عمل کند. عدم اقدام بموقع بیمار در مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی میتواند موفقیت پس از جراحی را با شکست مواجه سازد.

لیزر درمانی فیزیوتراپی

۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته روش های درمانی

در حضور درد، لیزر با تحریک بدن موجب ترشح مواد ضد درد در بدن میشود. در حقیقت بجای اینکه دارو به صورت مصنوعی درد را پایین بیاورد، خود بدن مسکن هایی همچون انکفالین و اندورفین را ترشح کرده و درد را سرکوب میکند. لیزر با افزایش سطح کلاژن، انبساط عروق، ساخت و ساز DNA و RNA موجب ترمیم بافتها میشود.

علت گردن درد

۱۷ تیر, ۱۳۹۵ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات, ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

اگر چه گردن درد نسبت به کمر درد شیوع کمتری دارد اما میلیون ها نفر در طول زندگی خود دردهای گردنی و درد در بازو و دست که ناشی از آسیب گردن است را تجربه میکنند. علت گردن درد در بسیاری از موارد ناشناخته میماند و از جمله دلایلی است که مانع رسیدن به نتیجه مطلوب در بیمار مبتلا به گردن درد میشود. در مقاله پیشین مقدمه ای را درباره ساختار کلی ستون فقرات بررسی کردیم و در مبحث پیش رو درباره ساختار گردن، علل ایجاد درد و علایم مشکلات گردنی صحبت خواهیم کرد. درد گردن میتواند ناشی از آسیب در هر یک از ساختارهای گردن مانند اعصاب، عضلات، استخوانها (مهره ها) و دیسک بین مهره ای باشد.