شانه درد در دندانپزشکان

۲ خرداد, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همیشه فیزیوتراپی برای درمان درد بکار نمیرود، بلکه گاهی برای افزایش کارآمدی و توانبخشی بیمار مورد استفاده قرار میگیرد. دندانپزشکی که پس از کار بر روی مثلا ۵ بیمار احساس ناراحتی میکند و دیگر قادر به کار کردن مفید نیست، با انجام دوره فیزیوتراپی بسیار دیرتر به مرز درد و ناراحتی میرسد و میتواند بیماران بیشتری را در روز پذیرش کند. از دیگر سو، عمر مفید مفاصل پرکاربردی همچون گردن و شانه که بیش از حد معمول در این شغل فعال هستند را افزایش داده و مفاصل یاد شده دیرتر دچار فرسایش میشوند.

درمان آسیب همسترینگ

۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته درای نیدلینگ, روش های درمانی

همسترینگ در ورزشکاران بسیار در معرض آسیب قرار دارد. بویژه در ورزشهای سرعتی مانند ورزشهای دو و میدانی، اسکی و هاکی. در حین ورزشهای سرعتی و تغییر جهت دادن ناگهانی، همسترینگ نیروی فوق العاده ای برای کنترل مفصل زانو ایجاد میکند تا ثبات لازم را فراهم سازد.

درمان سردرد گردنی

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته ستون فقرات گردنی, مطالب آموزشی

سردرد یکی از آزاردهنده ترین انواع دردهاست که یک فرد در طول زندگی خود تجربه میکند. عوامل متعددی در بروز سردرد نقش دارند. یکی از نزدیکترین ساختارها به سر، گردن است. ارتباط بین گردن و سر بر کسی پوشیده نیست. سر توسط مهرهای گردن نگاه داشته شده است، در واقع وزن سر به مهره های گردنی وارد میشود. مهره های گردنی هستند که زمینه حرکت سر را فراهم میکنند. پس وقتی راستای قرارگیری این مهره ها مناسب نباشد و یا عضلاتی که به مهره های گردنی چسبیده اند دچار سفتی و اسپاسم شده باشند باعث انتقال درد به نواحی مختلف سر میشوند.

درمان فلج بل

۲۱ اردیبهشت, ۱۳۹۶ - فیزیوتراپیست صادق زراعتکار - در دسته بیماری ها, مطالب آموزشی

اما اصلیترین درمان فلج بل، فیزیوتراپی است. همانطور که در مقالات مختلف مطالعه کرده اید، در بسیاری از موارد روند بهبودی خودبخودی است، اما سوال اینجاست که آیا چهره بیمار مانند قبل از بروز فلج خواهد شد یا خیر؟ متاسفانه باید گفت که خیر. چرا که در طی مدت زمانی که روند التهاب طی میشود، بسیاری از عضلات صورت فرم بدی به خود میگیرند و در همین حالت غیر طبیعی فیکس میشوند. پس از بهبودی خودبخودی -که حرکات چشم، ابرو، دهان و بینی برمیگردند- تضمینی برای بازگشت قرینگی چهره فرد وجود ندارد. تنها روش درمانی موجود برای کسب قرینگی چهره پس از فلج بل، درمانهای فیزیوتراپی است. لذا معنی بازگشت خودبخودی را با بازگشت قرینگی صورت اشتباه نگیرید!