فیزیوتراپی خوب در سعادت آباد

فیزیوتراپی خوب در سعادت آباد از نگاه شما چه ویژگی باید داشته باشد؟ ملاک شما برای انتخاب بهترین کلینیک فیزیوتراپی در شهرک غرب تهران و سعادت آباد جیست؟ بر اساس نظرسنجی که به عمل آوردیم چند ویژگی مهم فیزیوتراپی خوب را بدست آوردیم که در اینجا به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. راه ارتباطی مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با شما شماره 88681746 و شماره واتساپ 09354462653 است.

ویژگی های فیزیوتراپی خوب

اولین ویژگی مهم انجام درمان توسط متخصص فیزیوتراپی و عدم دخالت دستیار در اجرای درمان است. واقعیت این است که فیزیوتراپی درمانی است که دائما همراه ارزیابی است. به عبارت دیگر درمانگر در ارتباط دائم با بیمار است و در طی جلسات درمانی ارزیابی ادامه پیدا میکند. اجازه بدهید به زبانی ساده مثال بزنم. فرض کنید بیماری به دلیل درد یکی از مفاصل به مرکز فیزیوتراپی مراجعه میکند. پس از گذشت دو سه جلسه گزارشی به درمانگر خود منتقل میکند که آیا بهتر شده، بدتر شده و یا بدون تغییر بوده است. بر این اساس ادامه جلسات برنامه ریزی میشود. حال اگر در جلسات ابتدایی بیمار ارتباطی با متخصص فیزیوتراپی خود نداشته باشد و درمان توسط دستیار و یا دانشجو انجام شده باشد قطعا به نتیجه خوبی نخواهد رسید.

ویژگی بعدی کلینیک فیزیوتراپی خوب به روز بودن اطلاعات متخصص فیزیوتراپی است. دانش آناتومی، کینزیولوژی و شناخت بدن باید همواره به روز رسانی شود تا بهترین درمان را بتوان ارائه کرد. ویژگی مهم بعدی تجربه کافی درمانی است. گذشت سالها موجب میشود شناخت کافی از بدن انسان بدست آید و متخصص فیزیوتراپی که خود شخصا درمان را روی بیمار انجام میدهد طبیعتا تجربه بسیار عمیق تری دارد. خرسندیم که در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد این ویژگی ها را داریم و توانسته ایم رضایتمندی مراجعین محترم را کسب کنیم.

فیزیوتراپی در سعادت آباد

شاید شما هم با جستجوی عبارت فیزیوتراپی در سعادت آباد، فیزیوتراپی میدان کاج، فیزیوتراپی بلوار دریا، فیزیوتراپی شهرک غرب، فیزیوتراپی در صرافها، فیزیوتراپی خوب در غرب تهران یا بهترین فیزیوتراپی تهران به سایت کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد رسیده اید. فیزیوتراپی آرامش در سال 93 در سعادت آباد تهران تاسیس گردید. من فیزیوتراپیست صادق زراعتکار موسس و مسئول فنی فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد هستم. فارغ التحصیل سال 1385 که تحصیلات خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده ام.

هدف از تاسیس این مرکز ارائه خدمات درمانی تخصصی در بالاترین سطح کیفی به بیماران غرب تهران، سعادت آباد، شهرک غرب، میدان کاج، علامه شمالی و جنوبی، صرافها، بلوار دریا، پاکنژاد و دادمان است. ما در دو شیفت پذیرای بیمارانی با درد زانو، کمر درد، شانه درد، گردن درد، درد لگن، سیاتیک، فلج بلز، درد مفصل فک، تریگر پوینت و آسیب بدنسازی و دیگر مشکلات مفصلی عضلانی هستیم.

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی

کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی معمولا بر روی چند مورد خاص بصورت متمرکز کار میکند. برای نمونه در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد، بصورت تخصصی بر روی بیماران مبتلا به فلج یلز صورت، درد مفصل فک، تریگر پوینت تراپی، درد گردن، کمر درد و سیاتیک، زانو درد، رباط صلیبی و مینیسک، بیرون زدگی دیسک کمر و گردن، آسیب بدنسازی، درد مفصلی مشاغل مانند درد مفصل دندانپزشکان، کارمندان، میکاپ آرتیست یا آرایشگران، نوازندگان کار میکند. نقاط ماشه ای تریگر پوینت عبارتست از نقاط سفت در دل عضلات که با لمس دقیق تشخیص داده میشوند. درای نیدلینگ، گرستون تراپی، تکارتراپی یا آر اف، لیزر پرتوان و طب سوزنی از درمانهای تخصصی ماست.

فیزیوتراپی بلوار دریا

فیزیوتراپی خوب در تهران

فیزیوتراپی در تهران بسیار است. با یک جستجوی ساده به فیزیوتراپی خوب میرسید. یک فیزیوتراپی خوب در تهران باید ویژگی هایی داشته باشد که مهمترین آن ارزیابی و معاینه دقیق بیمار است. بیمار باید به دقت بررسی شود و شکایت او شنیده شود. تشخیص نوع آسیب بیمار اولین و مهمترین قدم درمان بیمار است. وقتی به دقت به تاریخچه بیمار گوش دادیم پله مهم بعدی ارزیابی از طریق لمس دقیق است. باید عضوی که بیمار درد آن رنج میبرد که شامل درد زانو، کمر درد، گردن درد، درد شانه، درد لگن و غیره است توسط متخصص فیزیوتراپی دقیق لمس شود تا آسیب بیمار شناسایی شود. در یک کلینیک فیزیوتراپی خوب مرحله بعد ارزیابی فرم بدن بیمار است. این که زوایای مفصل بیمار چگونه است قدم مهمی در تشخیص درد بیمار است. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد به تمامی موارد توضیح داده شده به دقت میپردازیم.

عوارض فیزیوتراپی چیست

فیزیوتراپی روشی است غیر تهاجمی، یعنی برای اثرگذاری دارویی وارد بدن نمیشود و روی بدن برش جراحی ایجاد نمیکند. در فیزیوتراپی فعالیت طبیعی بدن به واسطه دستگاه فیزیوتراپی، ورزش درمانی و آموزش به بیمار فعال تر میشود. مثلا در ترمیم ریاط پاره شده ما نیاز داریم متابولیسم موضعی افزایش پیدا کند، بدون اینکه ماده خارجی وارد بدن کنیم سلول را تحریک میکنیم تا سوخت و ساز را افزایش دهد. نمونه دیگر افزایش گردش خون برای درمان کمر درد است، گردش خون را با بکارگیری دستگاه فیزیوتراپی افزایش میدهیم تا مواد جدید برای بازسازی مفصل. لذا فیزیوتراپی هیچ عارضه ای به دنبال ندارد.

دستگاه فیزیوتراپی چیست

یک دسته از دستگاههای مورد استفاده در مرکز فیزیوتراپی شامل جریان الکتریکی است که با نام الکتروتراپی شناخته میشود. تنس فیزیوتراپی، فارادیک، جریان گالوانیک، جریان IF، راشن، جریان سینوسی دیگر جریان های الکتریکی است. دستگاه دیگر لیزر پرتوان است که کاربرد زیادی در درمان آسیب بدن دارد. دستگاه فیزیوتراپی بعدی تکارتراپی است. تکار دستگاه جدیدی است که هم اثرات درمانی فوق العاده ای دارد و هم اثرات زیبایی فراوانی دارد که به فرم دهی بدن، از بین بردن سلولیت و جوانسازی پوست بدن کمک میکند. دستگاه اولتراسوند که از انرژی امواج فراصوت بهره میبرد بسیار مفید است. دستگاه مادون قرمز در فرآیند بازسازی بدن بسیار سودمند است.

بهترین فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چگونه انجام میشود

فیزیوتراپی معمولا بصورت روزانه انجام میشود. در بسیاری از موارد جلسات فیزیوتراپی به صورت ده جلسه، پانزده جلسه و بیست جلسه است که بسته به نوع مشکل بیمار نحوه برگزاری جلسات متفاوت است. معمولا بیماری که درد زیادی دارد باید جلسات خود را پیوسته انجام بدهد و هر چه درد کمتر میشود فاصله بین جلسات را میتوان افزایش داد. در بیماران مسن تر تعداد جلسات ممکن است بیشتر شود چرا که توانایی بازسازی بدن کمتر است. در بیماری که مربوط اعصاب باشد مثلا ام اس، فلج بلز، پارکینسون، سکته مغزی، فشار روی ریشه اعصاب گردن و کمر بدلیل اینکه بافت عصبی سرعت بازسازی کندی دارد، فیزیوتراپی جلسات بیشتری خواهد شد.

اثرات فیزیوتراپی چیست

فیزیوتراپی درمان درد

متخصص فیزیوتراپی برای درمان درد با روشهای متعددی سعی میکند، خودِ بدن را وادار به مقابله با درد کند. مثلا با استفاده از جریانهای  الکتریکی یا الکتروتراپی، مسیر عصبی خاصی در بدن و بویژه در نخاع فعال میشوند که با ترشح مسکن طبیعی توسط خود بدن درد را از بین میبرد. استفاده از این روش بجای خوردن مسکن امتیازات بسیاری دارد، نخست آنکه کاملا بدون عارضه است چرا که هیچ گونه ماده خارجی وارد بدن نمیشود. دوم آنکه بجای کاهش درد بصورت مصنوعی، بدن فعالانه با درد مقابله میکند. این امر باعث میشود تا قدرت مقابله بدن با درد افزایش پیدا کند. این اثر کاملا برخلاف خوردن قرص مسکن است که علاوه بر داشتن عوارض زیاد، توانایی بدن در تولید مسکن را کاهش میدهد.

نقش فیزیوتراپی درافزایش قدرت عضلات

فیزیوتراپی با عنوان توانبخشی نیز شناخته میشود. در موارد بسیاری افرادی که به انواع درد دچارند، لزوما بیمار نیستند بلکه نقص در قدرت بخشهایی از بدن منجر به اعمال فشار بیش از حد به مفاصل، تاندونها، عضلات و… شده و برای فرد ایجاد ناراحتی میکند. تعداد زیادی از بیمارانی که از درد مفصلی و تاندونی خود رنج میبرند دیگر با مصرف مسکن بهتر نمیشوند، چرا که بلافاصله پس از اتمام داروی مسکن، درد شروع میشود و لازم است درمان پایدارتری برای بیمار تجویز شود. اینجا نقش توانبخشی به روش فیزیوتراپی پر رنگتر میشود. فیزیوتراپیست با اتخاذ برنامه توانبخشی که هم شامل تمرین درمانی، اصلاح کارهای روزمره بیمار، اصلاح فرم بدن، آموزش به بیمار و استفاده از مدالیته های ویژه درمانی است، میتواند عامل اصلی ناتوانایی را برطرف کند. الکتروتراپی و ورزش درمانی نقش کلیدی در افزایش قدرت عضلات بدن دارد که خود مانع پیشروی بیشتر آسیب مفاصل میشود. در ادامه برخی از سوالات رایج را پاسخ میدهیم.

آیا فیزیوتراپی شبانه روزی است؟

با توجه به نوع بیمارانی که به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه میکنند باید پاسخ داد فیزیوتراپی شبانه روزی نیست. در کلینیک فیزیوتراپی بیمار بستری نداریم و لذا اغلب مراکز فیزیوتراپی در دو نوبت به ویزیت بیمار میپردازند. حتی در بیمارستان هم بخش فیزیوتراپی شبانه روزی نیست و بیماران بستری در طول روز توسط فیزیوتراپیست ویزیت میشوند.

رشته فیزیوتراپی چیست

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های دانشگاهی در وزارت بهداشت است که بیشتر بر دانش آناتومی بدن استوار است. یک فیزیوتراپیست ماهر باید یک آناتومیست بسیار خوب باشد تا در درمان موفق شود. دانش حرکت شناسی یا کینزیولوژی بسیار حائز اهمیت است و موجب شناخت دقیق حرکات مفصل بیمار میشود. این رشته یکی از رشته های محبوب در بین رشته های پزشکی است. فارغ التحصیل فیزیوتراپی با بیماریهای مفصلی عضلانی، ارتوپدی و عصبی باید به خوبی آشنا شود و در درجه دوم اهمیت با بیماریهای پوستی، ریه، قلبی و زنان هم آشنایی پیدا کند.

فیزیوتراپی شهرک غرب

تاریخچه فیزیوتراپی در ایران

فیزیوتراپی در ایران نسبت به سالهای پیش رشد داشته اما همچنان در جایگاه شایسته خود قرار نگرفته است. سرانه مصرف دارو در ایران چندین برابر دیگر کشورهاست و این موضوع جای تاسف دارد. در این میان روشهای درمانی conservative و یا invasive که به فارسی درمان محافظتی و غیر تهاجمی ترجمه شده اند میتوانند راه حلی مناسب برای اصلاح سبک سلامت جامعه باشند. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که در بخشی از بدن خود درد دارد، در سیستم درمانی رایج در کشور ما در این موارد، یا برای بیمار مسکن تجویز میشود و یا خود شخص بصورت خودجوش به داروخانه رفته و مسکن خریده و مصرف میکند. موقتا فرد به درد چیره شده و درد از بین میرود. ما در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد تهران، به ورزش درمانی اهمیت ویژه ای میدهیم. ورزش فیزیوتراپی روشی ایمن و موثر برای درمان درد مفصلی، زانو درد، کمر درد، درد گردن، درد شانه، تریگر پوینت و... است.