آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

درمان قطعی فلج بلز با لیزر

درمان قطعی فلج بلز با لیزر در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد امکان پذیر است. لیزر یکی از مهمترین روش هایی است که در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد برای درمان فلج بل استفاده می شود. فلج بل یکی از سرسخت ترین بیماری هایی است که ممکن است در ناحیه صورت بیمار بروز کند. علت هم آسیب عصبی است. بطور کلی آسیب های بافت عصب کندترین سرعت بهبود را دارد. فرقی هم نمیکند این آسیب عصبی در کدام قسمت بدن باشد، بافت اعصاب همیشه کمترین سرعت بازسازی را داراست. اگر دچار فلج بل صورت شده اید میتوانید با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره دریافت کنید.

عوارض فلج بل

اصلی ترین مشکلی که برای بیمار پس از ابتلا به فلج بل ایجاد میشود، از بین رفتن حالت طبیعی چهره است که به لحاظ روحی شدیدا بیمار را آزار می دهد. گاهی بیمار در تشخیص مزه ها نیز مشکل دارد و نیمی از زبان طعم غذا را حس نمیکند. سرازیر شدن اشک بصورت ناخواسته یکی دیگر از عوارض فلج بل محسوب میشود. دسته ای از بیماران مبتلا به فلج بلز که به مرکز فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد مراجعه کردند از احساس درد در نواحی مختلف صورت، سر و گردن نیز شکایت داشتند. بنابراین علائم فلج بلز در همه بیماران یکسان نیست. در زیر تصویر بهبودی یکی از بیماران مراجعه کننده به کلینیک فیزیوتراپی آرامش را مشاهده میکنید. برای دیدن تصاویر پیشرفت بیماران مبتلا به فلج بلز به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید، روی آیدی مقابل کلیک کنید. PhysioFace@

 

درمان فلج صورت

در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد تخصصی ترین روش درمان فلج صورت انجام میشود. مبتلایان به فلج بلز با دلایل مختلف و با شرایط کاملا متفاوت برای درمان به مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مراجعه میکنند. بسته به میزان درگیری عضلات صورت، میزان غیر قرینگی و مدت زمانی که از شروع فلج بلز گذشته است، روش های درمانی مختلفی را برای بیمار بکار می گیریم.

بیماری که تصویرش را در زیر می بینید، پس از یک ماه از ابتلا به فلج بلز به کلینیک فیزیوتراپی صورت مراجعه کرد، بیشتر حرکات صورت دچار اختلال و غیر قرینگی شده بود که با طی ده جلسه فیزیوتراپی بهبود خوبی را شاهد بودیم.

 

در این بیماری که عصب هفتم مغزی به دلایلی همچون عفونت، التهاب، ضربه و… دچار نقص می شود حرکات صورت بیمار دچار اختلال شده و ممکن است تا اندازه زیادی از دست برود.

مشکلات فلج بلز

با ابتلا به فلج بلز بیمار نمی تواند ابروی سمت درگیر خود را بالا ببرد، اخم نمی کند، چشمش به درستی بسته نمی شود و دچار خشکی چشم می شود، اشکریزی غیر ارادی دارد، حرکت لب سمت مبتلا در حالات مختلف مانند لبخند زدن، غنچه کردن و فوت کردن انجام نمی شود و ممکن است در حین خوردن، ناخواسته غذا از کناره لب بیرون بریزد.

گاهی در حس های مختلف صورت اختلال ایجاد میشود. ممکن است بیمار طعم برخی از مزه ها را به درستی تشخیص ندهد و یا در نواحی خاصی از صورت درد، گرفتگی، خشکی و تیر کشیدگی حس کند.

فلج بلز صورت، درمان در فیزیوتراپی آرامش


درمان فلج صورت با لیزر

تمامی مشکلات یاد شده موجب اختلال در ظاهر صورت بیمار مبتلا به فلج بل می شود. بسیاری از بیماران مبتلا به فلج عصب هفتم از جمع کناره می گیرند. کمتر درمحیط کار حاضر می شوند، تنهایی را ترجیح می دهند و لذا به مشکلات ثانویه ناخواسته ای دچار می شوند. بیشتر مبتلایان به فلج بلز شرایط روحی مناسبی ندارند و هر اندازه بازگشت حرکات صورت به تعویق بیفتد احتمال بدتر شدن این حالات وجود دارد.

بنابراین راه اندازی هرچه سریعتر این بیماران علاوه بر اصلاح ظاهر بیمار موجب پیشگیری از عوارض روحی ثانویه آن می شود. بیماری که سریعتر برای درمان مراجعه می کند، بدلیل شرایط روحی مناسب تر همکاری بهتری دارد و تلاش بیشتری برای کسب حرکات از دست رفته صورت دارد.

لیزر پرتوان فیزیوتراپی با تحریک فوق العاده عصب صدمه دیده موجب درمان سریع فلج نیمه صورت می شود.

لیزر قادر است فعالیت سلولی را افزایش داده و با تکثیر سلولی عصب را ترمیم کند. لیزر در درون سلول پروسه هایی از جمله ساختن ATP را افزایش می دهد و لذا فرآیند ترمیم و بازسازی عصب هفتم با سریع ترین حد ممکن پیش میرود. لیزر همچنین متابولیسم سلولی را افزایش می دهد که تاثیر بسزایی در روند بازسازی صدمات بافتی دارد. لیزردرمانی سطح انرژی درون سلولی را افزایش میدهد بنابراین با تامین انرژی عملکرد سلول ها نیز بهتر می شود که شرایط را برای بازگردانی انقباض عضلات صورت مهیا می کند.

فیزیوتراپی آرامش مرکز تخصصی درمان فلج بلز

فیزیوتراپی فلج بلز با تکارتراپی

تکارتراپی از دیگر روش های درمانی در ترمیم عصب صورت است. در این شیوه امواج رادیوفرکانس جریان خون را به عصب هفتم صورت افزایش می دهد. این عمل از طریق افزایش قطر مویرگی و همچنین ساخته شدن مویرگ های خونی جدید صورت می گیرد.

یکی دیگر از اثرات انحصاری RF، بر روی نیمه مبتلای صورت حفظ و نگهداری بافت میوفاشیای صورت است. بلافاصله پس از ابتلای بیمار به فلج بل تغییراتی در ساختار بافت میوفاشیای صورت اتفاق می افتد که منجر به غیرعادی شدن حالت صورت در نیمه مبتلا می شود. تکار با اثرات قدرتمند خود به خوبی مانع از ایجاد این تغییرات ناخواسته شده و فرم صورت بیمار را در حالت طبیعی نگاه می دارد.

در فیزیوتراپی صورت آرامش، دکتر صادق زراعتکار با بکارگیری از روش های یاد شده در کنار بسیاری دیگر از روشهای درمانی کاملترین درمان فلج بل را انجام می دهد.