درمان درد شانه قهرمان پارالمپیک

ورزشکاران به دلیل انقباضات قدرتی در معرض آسیب مفصلی و عضلانی هستند. شدت انقباضات در ورزشکاران بسیار سنگین است لذا احتمال درد و درگیری در همه عضلات پیرامون مفصل وجود دارد. بویژه ورزشکارانی که در سطوح حرفه ای، کشوری و جهانی هستند به شدت در معرض آسیب دیدگی ورزشی هستند. در مقاله حاضر به توضیح درمان یکی از قهرمانان پارالمپیک کشور خواهیم پرداخت که در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد موفق به درمانش شدیم. در صورتیکه از درد در مفاصل خود شکایت دارید میتوانید با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا به واتساپ به شماره 09354462653 پیام ارسال کنید و مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

درای نیدلینگ قهرمان پرتاب دیسک

علت درد شانه در ورزشکار پرتاب دیسک

عضلات بدن وظیفه تامین نیروی محرکه بدن را بر عهده دارند و هرچقدر بیشتر آنها را بکار بگیریم باید به همان اندازه مورد توجه قرار بگیرند. ادامه ورزش بدون بازسازی آسیب های وارده به عضلات ممکن است گاهی موجب آسیب جدی شود که نیاز به درمان بسیار طولانی مدت دارد. آقای علی محمدیاری از قهرمانان ملی کشور چندی پیش به دلیل آسیب دیدگی شانه به کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مراجعه کردند. در تاریخچه خود عنوان کردند از اسفند سال گذشته دچار درد شانه شدند. شانه درد اجازه نداد پرتاب دیسک را ادامه دهند. آقای علی محمدیاری برای تشخیص علت درد شانه خود به متخصصین زیادی مراجعه کردند. متخصص طب فیزیکی، متخصص پزشکی ورزشی و متخصص شانه، اما متاسفانه همچنان از شانه درد رنج می بردند.

پس از مراجعه به مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد و ارزیابی توسط فیزیوتراپیست صادق زراعتکار علت اصلی درد شانه ایشان نقاط ماشه ای یا تریگر پوینت تشخیص داده شد. ایشان در عضلات متعددی در پیرامون مفصل شانه دچار نقاط ماشه ای شده بودند. عضلات دلتوئید، بایسپس، ترایسپس، بخشی از عضلات پکتورال و... همگی به شدت دچار چسبندگی و نقاط گره دار بودند.

درمان شانه درد علی محمدیاری

درمان درد شانه ورزشکار

آقای علی محمدیاری، برای درمان درد شانه روش های مختلفی را انجام دادند اما هیچکدام موثر نبود. از جلسات فیزیوتراپی گرفته تا تزریق، PRP، و ... هیچ یک نتوانست درد شانه را از بین ببرد. سرانجام با جستجو در گوگل و آشنایی با مطالب و فیلم فیزیوتراپی که در کانال یوتیوب فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد قرار داده ایم با مرکز ما آشنا شدند. از همان ابتدا تشخیص اولیه که برای ایشان گذاشتم درست بود و خوشبختانه موفق شدیم منبع ایجاد درد را درمان کنیم. روش های تخصصی فیزیوتراپی از جمله لیزر درمانی با لیزر پرتوان، تکارتراپی، منوآل تراپی، گرستون تراپی و طب سوزنی تخصصی درای نیدلینگ از مهمترین اقدامات درمانی ما برای آقای علی محمدیاری بود.

ظرف ده جلسه درد شانه به اندازه قابل توجهی از بین رفت. با استفاده از درمان دستی یا ماساژ فیزیوتراپی نقاط سفت و درگیر عضلات شانه را آزاد کردیم. از روش گراستون تراپی برای آزادسازی بافت فاشیای درگیر بهره بردیم. این اقدامات موجب تحرک بهتر بافت و نقل و انتقال مواد تازه به بافت صدمه دیده شد. بهبود گردش خون و مایعات راه را برای درمان سریع و ترمیم آماده کرد. با بکارگیری از امواج لیزر پرتوان و امواج RF تکارتراپی پروسه ترمیم را سرعت بخشیدیم تا به نتیجه مطلوب درمانی رسیدیم. توجه به عوامل مکانیکی در بروز آسیب ورزشی و طرح ریزی درمان بر پایه اصلاح مشکلات مکانیکی بافت از ویژگی های مهم فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد است. واقعیت این است که ریشه بسیاری از دردهای مفصلی عضلانی عوامل مکانیکی است و بدون اصلاح آنها دارو درمانی، تزریق و دیگر روشها نمیتوانند نتایج مطلوب و کاملی به دنیال داشته باشند. درمان آقاق علی محمدیاری مدال آور پرتاب دیسک کشورمان نیز به همین شیوه درمان شد.

فیزیوتراپی آسیب های ورزشی

فیزیوتراپی عالی در سعادت آباد

فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی غرب تهران است. معاینه دقیق و ارزیابی موشکافانه حرکات بیمار یکی از مهمترین راههای رسیدن به تشخیص درست در این مرکز است. بهره گیری از دانش روز و تجربه بالا همواره یکی از ستون های اصلی ما در دستیابی به نتایج درمانی موثر بوده است. درمان آقای علی محمدیاری قهرمان پارالمپیک در رشته پرتاب دیسک نمونه دیگری از درمان موفق در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد است. ایشان در حال حاضر در فاز بازگشت به پرتاب دیسک هستند و این به معنای درمان موفقیت آمیز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد است. پس از غلبه بر درد اصلی فاصله جلسات درمانی را بیشتر کردیم و بصورت یک الی دو جلسه در هفته برای ادامه فیزیوتراپی مراجعه میکنند و خوشبختانه هر هفته رکورد پرتاب خود را بهبود میبخشند.