آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

درمان درد سوزشی بین دو کتف با درای نیدلینگ

درمان درد سوزشی بین دو کتف با درای نیدلینگ که از رایجترین دردهای اسکلتی عضلانی است و اغلب افراد جامعه آن را تجربه کرده اند. ویژگی این درد بروز آن در سنین پایین و افراد جوان است. تغییر روز افزون سبک زندگی و استفاده طولانی از لپ تاپ، تبلت و موبایل، حفظ وضعیت ثابت برای بازی رایانه ای، درس خواندن و مطالعه کتاب بمدت طولانی و… از جمله دلایل رایج درد سوزشی پشت بدن و بین دو کتف است.

این درد در بین افرادیکه مشاغل نشسته و کم تحرکی دارند هم بسیار رایج است. کارمندان، باجه داران بانک، دندانپزشکان، نویسندگان و تایپیست ها از جمله افراد در معرض آسیب هستند. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد درد سوزشی پشت کتف بصورت تخصصی درمان میشود با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

علت درد سوزشی پشت کتف

عوامل بسیاری میتواند منجر به ایجاد درد سوزشی در بخش پشتی بدن و بین دو کتف بشود. از رایجترین عوامل ایجاد درد سوزشی، صرف زمان زیاد برای انجام کار روزمره در حالت نشستن است. مثلا کارمندی که ناچار است برای انجام کار مدتها بر روی صندلی بنشیند. یا کارمند بانک که بمدت زیاد باید در وضعیت نشسته پاسخگوی مراجعین باشد. 

دندانپزشکی که باید بیماران را در حالت نشسته ویزیت کرده و زمان زیادی را در وضعیت کم تحرک بگذراند. نویسنده و تایپیستی که باید برای نوشتن سر را خم کند. نوازنده سازهایی همچون پیانو، سنتور، قانون و… که باید برای نواختن به جلو خم شده و مدتها در این وضعیت به تمرین بپردازند هم در معرض دردهای سوزشی بین دو کتف هستند. بسیاری از نوازنده های این سازها بدلیل قرارگیری در حالت یاد شده، راستای قوس مهره ای مناسبی ندارند و اغلب دچار افزایش قوز پشتی هستند.

درای نیدلینگ فیزیوتراپی در سعادت آباد

علت سوزش پشت گردن و کتف

جدای از فشارهای شغلی، خم شدن نامناسب برای انجام امور روزمره، و چرخش ناگهانی موجب اعمال فشار غیر عادی به ناحیه پشت و کتف میشود و میتواند زمینه ساز درد و آسیب در این نواحی بشود. افرادیکه عادت به حمل کوله پشتی دارند بویژه اگر لوازم غیر ضروری و سنگین را با آن حمل میکنند هم باید منتظر درد ناخواسته پشت و بین کتف باشند. یکی دیگر از علل درد سوزشی پشت گردن و کتف، ورزش سنگین است. ورزشکارانی که حرکات قدرتی انجام میدهند مثلا بدنسازان به دلیل انقباضات شدید عضلانی دچار تریگر پوینت گردن و کتف میشوند و به درد سوزشی کتف و گردن دچار میشوند.

استرس و درد پشت کتف

عوامل روحی و روانی در پیدایش نقاط ماشه ای تریگر پوینت نقش دارند. معمولا کسانی که بیشتر در معرض تنش روحی هستند راحت تر دچار نقاط ماشه ای میشوند. از مشاغلی که با استرس زیاد همراه هستند نیز نباید غافل شد. افراد عصبی تمایل به سفت کردن عضلات خود دارند و آماده تهاجم هستند که این مسئله زمان استراحت عضلات را کم میکند. کم شدن استراحت عضلات در دراز مدت موجب خستگی عضلات و در نهایت سفتی و ایجاد باند سفت در دل عضلات میشود. در صورت ایجاد سفتی در عضلات پشت بدن، درد سوزشی بین دو کتف ایجاد میشود.  

درمان درد پشت با روش الکترواکوپانکچر

برای سوزش کتف چه باید کرد

وضعیت بدنی نادرست مثل افزایش قوز پشتی، قوس غیر طبیعی گردن، جلوتر بودن سر نسبت به تنه، شانه گرد شده و به جلو آمده، نشستن زیاد پشت رایانه و ورزش سنگین و طولانی هم از جمله دلایل بروز درد سوزشی پشت است. برای رهایی از درد سوزشی پشت از قرار گرفتن در حالات ثابت پرهیز کنید و در صورتیکه شغل نشسته دارید در فواصل زمانی منظم برخیزید و حرکات کششی انجام دهید. در صورتیکه درد سوزشی رو به افزایش است و یا با استراحت برطرف نمیشود حتما برای تشخیص مراجعه کنید. مزمن شدن این درد مشکلات دیگری همچون بهم خوردن فرم بدن، آسیب به مهره گردن و دیسک گردن و ... را به همراه دارد.

درمان درد سوزشی پشت کتف

فیزیوتراپی درمان اصلی درد سوزشی پشت است. وجود درد سوزشی در اثر درهم تنیدگی فیبرهای عضلات پشت کتف بنام عضلات رومبوئید ایجاد میشود و تنها راه درمان این درهم تنیدگی فیزیوتراپی است. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بکارگیری امواج پرتوان لیزر بر روی عضلات رومبوئید، آسیب وارده را درمان کرده و سرعت ترمیم را افزایش میدهیم. امواج اولتراسوند با افزایش انعطاف پذیری فیبر عضله در آزاد شدن رشته گرفتار نقش مهمی دارند.

درمان دستی موجب آزاد شدن الیاف کلاف مانند عضلات شده و انعطاف را افزایش میدهند و از سوی دیگر در جهت دهی به فیبر تازه موثر هستند. گردش خون و مایعات ناحیه را بهبود بخشیده و بستر مناسبی برای عملکرد طبیعی بافت بوجود می آورند.

درای نیدلینگ درد سوزشی پشت

استفاده از طب سوزنی درای نیدلینگ به خوبی بر روی درد سوزشی پشت و بین کتف موثر است. در این روش فیبرهای گرفتار را با استفاده از سوزن ظریف و یکبار مصرف و استریل تحریک میکنیم. درای نیدلینگ بصورت تخصصی در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد انجام میشود. 

در فیلم فیزیوتراپی زیر درمان درد سوزشی بین دو کتف را با طب سوزنی درای نیدلینگ مشاهده میکنید. با لمس دقیق نقاط گرفتار بدن بیمار را مشخص میکنیم و با استفاده از روش تخصصی درای نیدلینگ سوزن را به عمق بافت گرفتار وارد میکنیم.