آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

مرکز فیزیوتراپی با لیزر

مرکز فیزیوتراپی با لیزر آرامش، برای طیف وسیعی از مشکلات اسکلتی و عضلانی آمادگی ارائه خدمات درمانی تخصصی را دارد. لیزر پرتوان فیزیوتراپی کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی میتواند انواع آسیب های اسکلتی عضلانی بیمار را درمان کند. لیزر پرتوان غیر تهاجمی است و بدین معنی است که اثرات مثبت درمانی آن بدون نگرانی از عوارض جانبی موجب بهبود بیمار میشود.

لیزر فیزیوتراپی آرامش، لیزر پرتوان بوده که قادر است انواع دردهای اسکلتی عضلانی را درمان کند. لیزر درمانی یکی از موثرترین راههای درمانی برای کمر درد، گردن درد، زانو درد، دردهای مفصل شانه، فلج بل، درد مفصل فک، پیچ خوردگی مچ پا و بسیاری مشکلات دیگر است. تیم درمانی فیزیوتراپی آرامش با برنامه ریزی و طرح پروتکل درمانی ویژه به درمان سریع بیماران کمک میکند.

اثرات درمانی لیزر پرتوان نسبت به لیزر کم توان برتری زیادی دارد. از عمق نفوذ بیشتر گرفته تا انرژی فوق العاده بالاتر و قابلیت تنظیمات متعدد در حالات گوناگون مهمترین برتری لیزر پرتوان محسوب میشود. یک قابلیت ویژه لیزر پرتوان فیزیوتراپی آرامش قابلیت تلفیق طول موج های مختلف با یکدیگر است که اثربخشی لیزر پرتوان را افزایش میدهد. برای دریافت نوبت با شماره 88681746 تماس بگیرید و در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

لیزر درمانی چیست

لیزردرمانی در حیطه فیزیوتراپی به بکارگیری امواج لیزر برای درمان اختلالات، مشکلات و درد اسکلتی عضلانی اطلاق میشود. در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد، با استفاده از امواج قدرتمند لیزر پرتوان، انواع آسیب های یاد شده را درمان میکینم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمانی، با ارزیابی بیمار، سن، جنس، رنگ پوست و شدت و ضعف درد بیمار، فرکانس، مود، توان و سایر مولفه های لیزر را تنظیم میکنیم. سپس با آماده سازی ناحیه آسیب، لیزر را به اندام بیمار می تابانیم.

امواج قدرتمند لیزر به سادگی از سد پوست و بافت زیرین آن عبور کرده و به عمق بافت آسیب دیده نفوذ میکند. انرژی ساطع شده از لیزر سلول آسیب دیده را تحریک میکند و میزان سوخت و ساز آنها را تا اندازه قابل ملاحظه ای افزایش میدهد. با افزایش سوخت و ساز توانایی سلول برای استارت پروسه ترمیم زده میشود. در واقع لیزر بدن را وادار میکند تا فعالانه روند بازسازی را آغاز کند.

لیزر درمانی زانو درد

اثرات لیزر پرتوان فیزیوتراپی

با افزایش متابولیسم سلولی مکانیسم لازم برای بازسازی و ترمیم آغاز میشود. همچنین لیزر گردش خون را به بافت صدمه دیده افزایش میدهد. افزایش گردش خون موضعی عامل مهمی در تسریع روند بازسازی آسیب سیستم اسکلتی عضلانی است. رسیدن اکسیژن و مواد غذایی برای بافت آسیب دیده ضروری است که این هدف با افزایش گردش خون بافت بدست می آید.

یکی از اثرات سودمند لیزر پرتوان تحریک سیستم لنف است. سیستم لنفاوی جریان مایعات و لنف را در بدن تسهیل و مدیریت میکند. لیزر پرتوان قادر است با تحریک این سیستم فعالیت آن را تنظیم مجدد کند. فعال شدن سیستم لنف عاملی اثرگذار در روند بهبود صدمات مفصلی- عضلانی و تاندونی است. این مهم با جمع آوری مواد زاید و قدیمی و جایگزینی آنها با مواد جدید است که اثر مهمی در فرآیند بهبود دارد.

بهترین مرکز فیزیوتراپی با لیزر

در یک عضله آسیب دیده، رباط کشیده شده و یا تاندون پاره شده اثرات یاد شده لیزر نیروی لازم برای بازسازی را فراهم میکند. آسیب دیدگی ورزشی یکی دیگر از موارد کاربرد لیزر پر توان است. ورزش همواره با آسیب دیدگی همراه است. پیچ خوردن مچ پا، پارگی تاندون و رباط ها، استرین و اسپرین ها، تنیس البو، درد زانو، درد شانه، درد اسپاستیک کمر و گردن همگی از رایج ترین آسیب های ورزشی به شمار میروند. لیزرتراپی از جمله درمانهایی است که میتواند به بازگشت سریع ورزشکار به عرصه ورزش کمک کند. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد بهترین لیزر فیزیوتراپی را برای آسیب ورزشی بکار میگیریم.

برای نمونه در فیلم فیزیوتراپی زیر من فیزیوتراپیست صادق زراعتکار درباره درمان آسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی و نحوه اثرگذاری لیزر پرتوان بر درمان آن توضیح داده ام:

عوارض لیزر درمانی

موج لیزر کاربرد فراوانی در پزشکی دارد. جراحی، دندانپزشکی، زیبایی و فیزیوتراپی همگی از لیزر استفاده میکنند. تفاوت اصلی میان لیزر درمانی فیزیوتراپی با دیگر انواع آن در غیر تهاجهی بودن و محافظتی بودن آن است. لیزر جراحی، زیبایی و دندانپزشکی ماهیت تخریبی دارند و از همین اثرشان هم برای درمان استفاده میشود. در حالیکه لیزر درمانی فیزیوتراپی هیچگونه اثر تخریبی ندارد و اثرگذاری آن با استفاده از اثرات بیوشمیکال و بیومکانیکال است که به سرعت بازسازی و ترمیم بدن کمک میکند. در واقع لیزر فیزیوتراپی اثرات درمانی بدون تخریب بافتی ایجاد میکند.

لیزر منجر به تشویق ماکروفاژ برای آزادسازی فاکتور تحریک کننده تکثیر فیبروبلاست میشود. لیزر تشکیلات کلاژنی را افزایش میدهد، انبساط عروقی ایجاد میکند و موجب سنتز DNA و RNA میشود. لذا اثرگذاری لیزر فیزیوتراپی بدون آسیب بوده و کاملا ایمن است، چرا که لیزر درمانی فیزیوتراپی ذاتا اثرات تخریبی ندارد.

تصویر لیزر فیزیوتراپی

فیلم فیزیوتراپی با لیزر

در فیلم فیزیوتراپی زیر نمونه ای از لیزرتراپی برای درمان آرنج تنیس بازان یا تنیس البو را مشاهده میکنید. بیمار جوان با شکایت درگیری تاندون عضلات راست کننده مچ دست که از بالای آرنج جدا میشوند به کلینیک مراجعه کرد. پس از انجام ارزیابی لازم ابتلا به تنیس البو در ایشان مشخص گردید که با انجام جلسات ده گانه لیزرتراپی در کنار ورزش درمانی و درمان دستی بهبودی کامل حاصل شد. لیزر اثر درمانی دارد و صرفا برای کاهش درد بکار نمیرود. بسیاری از درمانهای دارویی و تزریق صرفا درد بیمار را کاهش میدهند و تغییری در بافت آسیب دیده ایجاد نمیکنند. لیزر فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد این قدرت را دارد که در عمق بافت نفوذ کرده و با تحریک اجزای سلولی روند ترمیم تاندون، رباط، مفصل و کپسول آن را آغاز کند.

قیمت لیزر فیزیوتراپی

قیمت لیزر فیزیوتراپی نسبت به سایر درمانهای مفصلی و عضلانی که بیشتر هم صرفا برای کاهش درد بکار میرود و اثر چندانی در برطرف کردن علت درد بیمار ندارد بسیار مناسب است. هر ساله انجمن فیزیوتراپی ایران تعرفه های مصوب فیزیوتراپی را اعلام میکند و ما در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد بر اساس آن هزینه فیزیوتراپی بیمار را محاسبه میکنیم. لذا قیمت لیزر فیزیوتراپی نیز بر اساس این مصوبه محاسبه میگردد.