آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

فیزیوتراپی درد کشاله ران بدنسازان

کشاله ران یکی از مناطق حساس و مستعد آسیب در بدنسازی است. کشاله ران به دلیل داشتن عضلات مهم همیشه از جمله نقاطی است که در ورزش دچار انقباضات شدید است و به همین دلیل ممکن است دچار صدمه شود. کشاله ران به منطقه ی بین شکم و ران گفته میشود و از 5 عضله اصلی تشکیل شده است. عضلات اصلی این منطقه را عضلات اداکتور یا عضلات نزدیک کننده ران تشکیل داده اند. در صورتیکه دچار درد در نواحی کشاله ران شده اید با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره دریافت کنید. در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی آرامش آسیب های ورزشی بدنسازی بصورت تخصصی درمان می شوند. 

در فیلم فیزیوتراپی زیر، درد داخلی ران بیمار بدنساز را با طب سوزنی درای نیدلینگ درمان کردیم:

علت درد کشاله پا چیست

عضلات اداکتور که در کشاله ران واقع شده اند علاوه بر تامین نیروی لازم برای حرکات ران، در ثبات و نگهداری لگن و ران نیز نقش مهمی دارند و حجم اصلی داخل ران را تشکیل می دهند. تاندون عضلات اداکتور در ورزش های سنگینی همچون بدنسازی، پاورلیفتینگ و همچنین ورزش های پر سرعت همچون فوتبال، اسکی و در انواع ورزش های رزمی ممکن است دچار آسیب دیدگی و درد شود. انقباضات سنگین این گروه عضلانی موجب ایجاد نقاط گره مانندی می شود که تریگر پوینت یا نقاط ماشه ای نامیده می شود.  

تریگر پوینت در عضلات کشاله ران

علائم درد کشاله ران چیست

ورزشکار از درد شدید در داخل ران خود رنج میبرد. در حین آسیب ممکن است حسی شبیه به شنیدن یک صدا در داخل ران داشته باشد. درد بسیار تیز بوده و مانع از خوابیدن وی می شود. گاهی ورزشکار دچار لنگیدن می شود و سعی می کند وزن کمتری را بر روی ران صدمه دیده خود بیاندازد.

درد گاهی به اندازه ای است که در فعالیت های ساده همچون راه رفتن، بلند کردن زانو، دور و نزدیک کردن ران، بالا و پایین رفتن از پله، پیاده و سوار شدن ماشین و… نیز ایجاد اشکال میکند.

ادامه این وضعیت موجب ضعف و تحلیل عضلات داخلی ران و در نهایت آتروفی یا آب شدن آنها می شود.

فیزیوتراپی درد کشاله ران بدنسازان

تشخیص درد کشاله ران پا

یکی از روش های تشخیص بالینی آسیب دیدگی های عضلات اداکتور ران، لمس دقیق عضلات ناحیه توسط فیزیوتراپیست است. متخصص فیزیوتراپی با بررسی سفتی، ورم، التهاب و حساسیت عضلات اداکتور، آسیب دیدگی آنها را مشخص می کند. یکی از روش های دیگر قرار دادن توپی در بین پاست. از ورزشکار خواسته می شود تا توپ را بین زانوهای خود فشار دهد که در صورت درگیری عضلات اداکتور، داخل ران وی دردناک می شود.

درمانهای خانگی درد کشاله ران

برای کاهش درد کشاله ران قرار دادن یخ به مدت 15 دقیقه و سه مرتبه در روز، بستن ناحیه درد با یک باند کشی، بی حرکت کردن ران در دوره درد حاد اولیه و مصرف داروهای ضدالتهابی می تواند به کاهش درد ورزشکار کمک کند. بسته به شدت آسیب مدت ترمیم بافت های صدمه دیده گاهی ممکن است تا 6 هفته طول بکشد.

فیزیوتراپی درد کشاله ران

روش های درمانی درد کشاله ران، از استراحت گرفته تا یخ گذاری، بی حرکت کردن ران و… تا مصرف مسکن، تزریق دارو و فیزیوتراپی است. در افرادیکه چندان به فعالیت فیزیکی و ورزش وابسته نیستند، مصرف دارو و یا تزریق می تواند برای از بین بردن درد و ناخوشی کافی باشد.

اما در یک ورزشکار مصرف دارو به تنهایی با کاهش درد موجب شده ورزشکار حرکات سنگین را مجددا آغاز کند و دچار آسیب دیدگی گسترده تری شود. لذا انجام درمانی که علاوه بر کاهش درد علت بروز درد را از بین می برد ضروری است.

در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد با استفاده از روش های تخصصی، انواع آسیب دیدگی های کشاله را درمان می کنیم. قدرت و توان عضله را بازیابی کرده و ثبات و انسجام را به مفصل برمی گردانیم تا علاوه بر کاهش درد، علت درد نیز درمان شود.

درمان درد کشاله با لیزر پرتوان

با بکارگیری امواج لیزر پرتوان، بافت صدمه دیده را تحریک می کنیم تا پروسه بازسازی آغاز شود. لیزر پرتوان با افزایش متابولیسم سلولی برای ترمیم آسیب های ورزشی بسیار سودمند است.

درمان درد کشاله با  RF فیزیوتراپی

امواج قدرتمند تکار از دیگر روش هایی است که در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد برای درمان قطعی کشیدگی کشاله ران بکار می رود. این موج با فرکانس رادیویی موجب حرارت عمقی در ناحیه آسیب شده و با افزایش گردش خون زمینه ترمیم و بازسازی بافتی را فراهم می کند.

درمان درد کشاله با  اولتراسوند

امواج اولتراسوند نیز در درمان آسیب دیدگی کشاله ران بدنسازان نقش مهمی دارند. این امواج نیز با جذب عمقی خود خاصیت الاستیسیتی عضلات اداکتور ران را افزایش می دهند. افزایش خاصیت کشش پذیری نقش مهمی در جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد عضلات اداکتور ران دارد.

درمان درد کشاله با  درای نیدلینگ

طب سوزنی درای نیدلینگ یکی دیگر از روش های موثر درمان آسیب های ورزشی، بویژه بدنسازی است. در این شیوه که در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد انجام می شود با استفاده از نیدل اهدافی را در عمق عضله گرفتار تحریک کرده و درگیری بافتی را آزاد می کنیم.

درمان درد کشاله با  الکتروتراپی 

همچنین از جریانهای الکتریکی یا الکتروتراپی نیز برای درمان و تقویت عضلات اداکتور ران استفاده می کنیم. این جریان ها شامل تنس، فارادیک، اینترفرنشیال، راشن و … است که بسته به نوع آسیب دیدگی ورزشکار انتخاب می شوند.

درمان درد کشاله با  منوآل تراپی

درمانهای دستی یا منوآل تراپی از جمله روش های بسیار موثر برای آسیب های ورزشی در بدنسازان است. منوآل تراپی به افزایش انعطاف پذیری عضلات و آزاد شدن فاشیای پوشاننده آنها بسیار کمک می کند. تمرین های کششی به عضلات اداکتور و همسترینگ پای مبتلا به بهبود سریع تر کمک میکند.