آشنایی با انواع فیزیوتراپی

خدمات مرکز فیزیوتراپی آرامش

در کلینیک آرامش تمامی خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌شود

فیزیوتراپی فک، صورت و فلج بلز

فیزیوتراپی صورت متشکل از ارزیابی و درمان مشکلاتی از قبیل فلج یلز، سندرم رامسی هانت، درد مفصل فک، قفل کردن مفصل فک، تق تق کردن فک، درد صورت و... است. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد فیزیوتراپی تخصصی صورت را برای تمام مشکلات یاد شده ارائه میکنیم. برای دریافت نوبت با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

فیزیوتراپی گردن

سنگینی سر توسط بخش پایینی گردن و مهره های بالایی سینه ای نگه داشته میشود. درست در همین مناطق بیشترین احتمال درد و آسیب دیدگی وجود دارد. مهره های بالایی گردن تامین کننده بیشترین حرکات سر و گردن هستند و بخش های پایینی مهره های گردنی وظیفه حفظ و نگه داری وزن سر را بر عهده دارند. در صورتی که بخش های حمایت کننده دچار اختلال شوند عضلات مجاور دچار سفتی شده و دردناک میشوند.

فیزیوتراپی مچ دست

سندروم تونل کارپال معمولاً در سنین بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی رخ میدهد و در خانمها ۲ تا ۳ برابر شایعتر از آقایان است. یک تا ۱۰ درصد جامعه به آن مبتلا میشوند و در افرادی که چاق تر و یا سیگاری باشند و یا تحرک بدنی کمتری داشته باشند، شایعتر است. شیوع سندرم تونل کارپال در کاربران کامپیوتر، آرایشگرها، نجاران، تصویرگران، کارگران، قصابها و مکانیکهای خودرو و رانندگان ماشینهای سنگین بیشتر است.

فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی کمر به مجموعه ای از اقدامات درمانی غیر جراحی و غیر دارویی گفته میشود که با استفاده از جریانهای الکتریکی، نیروی مکانیکی، اموج درمانی و ورزش درمانی انجام میشود. متخصص فیزیوتراپی با ارزیابی وضعیت ستون فقرات بیمار و ارزیابی زوایای مفصلی، قدرت عضلات، سفتی، ورم و دیگر علائم کمر درد، از میان روشهای یاد شده روش درمانی مناسب را انتخاب میکند.

فیزیوتراپی مچ پا

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

فیزیوتراپی آسیب‌های بدنسازی و ورزشی

یک تصور غلط این است که ضعف موجب آسیب مفصلی عضلانی میشود و قدرت زیاد موجب درمان آن میشود. این استدلال همیشه درست نیست. در موارد بسیاری در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مشاهده کردیم که اتفاقا بدنسازانی بدلیل قدرت بیش از اندازه دچار صدمه شده اند. نکته در اینجاست که قدرت بیش از حد عضلات توازن نیروها در مفصل را بهم میریزد. بویژه در ورزش بدنسازی که ورزشکار هدف زیبایی اندام و فیتنس را دنبال میکند، تمرکز روی عضلاتی است که نمای زیبایی به بدن میدهند و بسیاری از عضلاتی که نقشی در زیبایی بدن ندارند ضعیف باقی میمانند. همین مسئله با تغییر مکانیک مفصل موجب درد مفصلی عضلانی میشود، درد مفصل، کشیدگی تاندون، پارگی عضلات، تریگر پوینت، التهاب مفصل و بسیاری دیگر از آسیب های بدنسازی به همین دلیل ایجاد میشود.

فیزیوتراپی لگن

در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بررسی دقیق علایم و شکایات بیمار علت اصلی درد پشت باسن و ران، مشخص شده و طرح ریزی برای درمان مناسب آغاز میشود. درمان دستی موجب تسریع بهبودی بیمار، و پایداری درمان خواهد شد. همچنین از تشکیل بافت اضافه فیبروزی در درون عضله سرینی صدمه دیده که با عنوان بافت اسکار شناخته میشود هم پیشگیری میکند. لیزر پرتوان از مهمترین مواردی است که در افزایش سرعت ترمیم و بازسازی درد لگن بکار میرود. لیزر قدرت نفوذ به عمیق ترین لایه های بافت بدن را دارد و آسیب های عمقی را به خوبی درمان میکند.

فیزیوتراپی زانو

فیزیوتراپی درمان اصلی درد زانوست. از میان تمامی روش های درمانی زانو درد، تنها درمانی که بصورت مکانیکی و غیر جراحی آسیب های زانو را درمان میکند فیزیوتراپی است. تشخیص علت اصلی زانو درد اهمیت ویژه ای دارد. اینکه کدام بافت مسئول زانو درد است اولین قدم در برنامه ریزی درمان بیمار است. گاهی آرتروز زانو، گاهی کشیدگی یا پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک، نرمی غضروف کشکک، پای پرانتزی یا زانوی ضربدری، کشیدگی تاندون، تریگر پوینت، کیست بیکر و... ممکن است زانو درد ایجاد کند

تریگر پوینت تراپی

درمان تریگر پوینت بصورت تخصصی در فیزیوتراپی آرامش انجام میشود که شامل الکتروتراپی تنس، اولتراسوند تراپی، درمان تخصصی دستی، لیزر درمانی با لیزر پرتوان، تکار تراپی و طب سوزنی درای نیدلینگ است. بهترین نتیجه درمان تریگر پوینت زمانی حاصل میشود که تلفیقی از موارد فوق در پلن درمانی بیمار قرار داشته باشد. علایم هر بیمار، ویژگی های بدنی، قدرت و انعطاف، میزان آسیب دیدگی و جواب دهی هر بیمار به فیزیوتراپی تریگر پوینت، منحصر به فرد است لذا ارزیابی کامل متخصص فیزیوتراپی از بافت درگیر بیمار بسیار ضروری است تا با توجه به نوع درگیری و وسعت آسیب و محل و نوع عضله گرفتار مناسب ترین  برنامه درمانی مشخص شود. در صورتیکه به نقاط ماشه ای ساق پا، نقاط ماشه ای کمر، نقاط ماشه ای لگن، تریگر پوینت عضله پیریفورمیس، تریگر پوینت گردن و نقاط ماشه ای کتف دچار شده اید با کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد تماس بگیرید، 88681746 و یا در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید. ما متخصص تریگر پوینت بدن هستیم.