آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

درمان درد مچ دست، فیزیوتراپی و درای نیدلینگ

درمان درد مچ با درای نیدلینگ

درد مچ دست در تمامی فعالیتهای روزانه اختلال ایجاد میکند. علل متعددی میتواند منجر به بروز درد در مچ دست بشود. کارهای تکراری مهمترین علت آسیب به ساختارهای مختلف دست است. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد بیماری داشتیم که به علت کلیک کردن زیاد دچار درد مچ دست شدید شده بود که با مصرف مسکن نیز دردش از بین نرفت. نوازندگان زیادی داشتیم که به علت تمرین طولانی دچار درد مچ دست شده بودند. میکاپ آرتیستی که به دلیل سالها استفاده از دست به درد مچ دست مبتلا شده بود و موارد بیشمار دیگر. وقتی علائم این دسته از بیماران را نگاه میکنیم متوجه استفاده بی وقفه از دستشان میشویم که علت اصلی ایجاد درد مچ دست شده بود. برای دریافت نوبت فیزیوتراپی با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

علت درد مچ دست

مچ دست از استخوانهای کوچک زیادی تشکیل شده است که همگی توسط رباط های مستحکمی در کنار هم قرار گرفته اند. این استخوانها شکل اصلی مچ دست را تشکیل میدهند و محلی برای چسبیدن بافتهای مهم دیگر مثل رباط ها و تاندونها و عضلات هستند. برجستگی های کف دست از حجم عضلاتی تشکیل شده اند که وظیفه مهم ایجاد تحرک را بر عهده دارند. تمامی حرکاتی که در مچ دست و انگشتان ایجاد میشود با انقباضات این عضلات ایجاد میشود.

از لابلای الیاف عضلات، عروق و اعصاب دست میگذرند. عروق، خون و انرژی لازم برای اجزای مفصل را فراهم میکنند. اعصاب هم فرمان مغز را برای ایجاد تحرک می آورند و احساسات مختلف را به مغز منتقل میکنند تا حس های مختلف سرما، گرما، لمس، فشار و درد را درک کنیم.

تمامی ساختارهای یاد شده در معرض آسیب قرار دارند. بسته به نوع بافتی که ممکن است صدمه ببیند، علایم بیمار متفاوت است. روشن است که روش درمان ما در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد هم در هر مورد متفاوت است.

فیزیوتراپی مچ دست

درد مچ دست در مشاغل

در افرادیکه به دلایل شغلی از مچ دست زیاد استفاده میکنند همچون تایپست ها، نویسندگان، خیاطان، تعمیرکاران، نجاران و باغبانان درد مچ دست بسیار رایج است. این افراد معمولا بخاطر درد ناچارند از دست خود کمتر استفاده کنند. از این میان خانم های خانه دار را نباید از یاد برد. بسیاری از کارهای خانه نیاز به حرکت مچ دست دارد. ظرف شستن، پاک کردن سبزی، گردگیری، خیاطی و… تماما با حرکات مچ دست انجام میشوند. مهارتهایی همانند قلاب بافی، کارهای تزیینی دستی و… نیز فشار زیادی را به مچ دست وارد می آورد. برای رهایی از درد مچ دست این افراد باید یا فشار روزانه را از روی مفصل خود حذف کنند و یا با رعایت برخی اصول و انجام منظم ورزش خانگی مناسب به فعالیت ادامه بدهند.

درمان درد مچ دست

یکی از دلایل رایج درد مچ دست، سندروم تونل کارپال است. در این عارضه عصب مدین دست در داخل مجرایی به نام تونل کارپ گرفتار میشود. همانطور که در مقاله مربوط به سندروم تونل کارپال توضیح دادیم، اصلیترین درمان این عارضه فیزیوتراپی است.

مشکل رایج بعدی سندروم دکرون نام دارد، که درگیری یکی از تاندونهای دست است. در این مورد هم فیزیوتراپی، درمانی بسیار کارآمد و موثر بشمار میرود. گذشته از علت درد مچ دست، فیزیوتراپی درمان اصلی است. فیزیوتراپی درمانی غیر تهاجمی است که بدون داشتن عوارض به درمان سریع و قطعی درد نواحی مختلف بدن از جمله درد مچ دست کمک میکند.

تصویر درای نیدلینگ دست

فیزیوتراپی درد مچ دست

در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مچ دست بیمار و ساختارهایی که در ارتباط با آن هستند را بصورت دقیق ارزیابی میکنیم و مناسبترین راه درمان را انتخاب میکنیم. لیزر پرتوان یکی از گزینه های کاملا اثرگذار بر روی درد مفصل مچ دست است. این موج قدرتمند با تحریک سلولی، پروسه ترمیم را تحریک میکند تا بافت آسیب دیده درمان شود.

با نیرویی که در درمان دستی به مچ بیمار وارد میکنیم، بافت صدمه دیده مچ دست را آزاد کرده و وضعیت قرارگیری آن را بهبود میبخشیم. تجویز ورزش اصولی به اصلاح بافت آسیب دیده کمک میکند و موجب افزایش مقاومت بافت بدن در برابر فشار روزمره میشود. در فیلم فیزیوتراپی زیر، درای نیدلینگ دست برای درد ناشی از شغل فیزیوتراپی که بر روی دست خودم انجام داده ام را میتوانید مشاهده کنید:

درای نیدلینگ دست

یکی از درمانهای کارآمد دیگر طب سوزنی درای نیدلینگ است. در این روش به کمک علم آناتومی نقاط پر تنش تریگر پوینت یا نقاط ماشه ای را شناسایی کرده و با سوزن ظریف، استریل و یکبار مصرف آن را هدف قرار میدهیم. درای نیدلینگ نقاط سفت و گرفتار دست را آزاد میکند. خونرسانی مچ دست را احیا کرده و ترمیم را سرعت میدهد. تحریک اعصاب گرفتار دست از مهمترین نتایج درای نیدلینگ دست است. با ورود سوزن به نقاط خاص مسیر عصب های دست را تحریک میکنیم که به ترمیم سریع تر کمک میکند. درای نیدلینگ با برانگیختن عصب موجب ترشح مواد ضد درد و مسکن طبیعی در بدن میشود. این تاثیر فوق العاده یعنی اینکه بدون مصرف داروی شیمیایی توان بدن در مقابله با درد افزایش می یابد. در پایان فیلم درای نیدلینگ درد مچ دست را تماشا بفرمایید: