بلاگ

23 خرداد 1402

داستان درمان شدن یک بیمار فلج بلز

پس از گذشت حدود یک ماه از شروع فلج بلز حرکات صورت با انجام فیزیوتراپی تخصصی صورت به طرز شگفت انگیزی بدست آمد. عکس های ابتدای فلج بلز با جلسه آخر گویای همه چیز است. نتیجه ای که از گزارش روند درمان کامل و قطعی بیمار فلج بل میخواهم داشته باشم رسیدن به این نکته مهم است که در این روند خود بیمار نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارد.

22 خرداد 1402

درمان قطعی ترک های پوستی

بیشترین نواحی که برای درمان به مرکز فیزیوتراپی آرامش مراجعه کردند و دچار ترک پوستی بودند شامل کناره باسن، پشت باسن، خارج ران، اطراف زانو، پوست بالای سینه، پهلو و زیر ناف و پشت شانه بوده است. البته ترک های پوستی در نواحی دیگر بدن هم میتواند تشکیل شود ولی در مناطقی که نام بردیم بسیار شایع تر است.

04 دی 1401

درمان درد شانه قهرمان پارالمپیک

آقای علی محمدیاری از قهرمانان ملی کشور چندی پیش به دلیل آسیب دیدگی شانه به کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مراجعه کردند. در تاریخچه خود عنوان کردند از اسفند سال گذشته دچار درد شانه شدند. شانه درد اجازه نداد پرتاب دیسک را ادامه دهند. با وجود درمان های مختلف نزد متخصصین گوناگون متاسفانه همچنان درد داشتند.

23 آبان 1401

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل خدمت نوینی از مرکز فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد است. بیماران بسیاری به دلایل مختلف امکان حضور در کلینیک فیزیوتراپی را ندارند و ما به عنوان یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی تهران آماده ایم تا دغدغه درمان بیمارتان را در منزل نداشته باشید. افراد سالمند بیشترین درصد فیزیوتراپی در منزل را تشکیل میدهند. افراد سالمند توانایی کمی برای بیرون رفتن از خانه دارند، بیمارانی که به تازگی عمل جراحی کرده اند و بیمارانی که به دلایلی توان حرکتی خود را از دست میدهند مانند سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، قطع نخاع و دیگر مشکلات مشابه نیازمند فیزیوتراپی در منزل هستند.

13 آبان 1401

بهترین فیزیوتراپی تهران

آرامش نام کلینیک فیزیوتراپی در سعادت آباد است. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد از روشهای نوین الکتروتراپی، لیزر درمانی، درمان دستی، گرستون درمانی، تکارتراپی و ورزش درمانی برای درمان بیماران استفاده میکنیم. بیمارانی که برای درمان به کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد مراجعه میکنند شامل کمر درد، سیاتیک، درد لگن، باسن، درد کشاله ران، گردن درد، زانو درد، درد مچ، شانه درد، فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی، تریگر پوینت، فلج بلز، ام اس، آسیب ورزشی مانند پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک، پیچ خوردگی مچ پا، کشیدگی تاندون و... است

07 آبان 1401

گرستون تراپی در کلینیک فیزیوتراپی

گرستون یا گراستون تراپی یک درمان دستی (ماساژ فیزیوتراپی) است که علاوه بر اثرات درمانی بسیار مفید در طیف گسترده ای از دردهای مفصلی عضلانی مانند کمر درد، زانو درد، شانه درد، گردن درد، تریگر پوینت تراپی و... در آسیب ورزشی هم بسیار سودمند است. نکته مهم در مورد گراستون درمانی این است که دانش آناتومی در بهره گیری از این شیوه ضروری است.

27 مهر 1401

ورزش خانگی درد لگن و باسن

ورزش درمانی از مهمترین بخش های فیزیوتراپی است که در بیشتر مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی مثل زانو درد، کمر درد، گردن درد، درد شانه و کتف و... بسیار کاربردی است. یکی از اهداف ما در مرکز فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد آموزش درمان خانگی است. در این مبحث آموزش ورزش خانگی برای عضلات خارجی ران را توضیح میدهم.

25 مهر 1401

فیزیوتراپی ام اس، ورزش های خانگی

ام اس در خانم ها شایع تر است و در برخی منابع شیوع آن در زنان 4 برابر مردان برآورد شده است. وجود کمبود ویتامین D و کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید میتواند زمینه ساز ام اس باشد. در مطالعات دیگر استرس بالا، اضطراب و قرار داشتن در محیط های پر تنش، وجود بیماری التهابی و یا اختلال در تیروئید را عواملی برای ابتلا به ام اس عنوان کردند.

08 مرداد 1401

فرق فلج بلز شدید و خفیف چیست

در بیماری فلج بل همه بیماران به یک اندازه دچار از دست دادن حرکات صورت خود نمیشوند. برخی بیماران در همان اوایل حرکات زیادی را از دست میدهند و چهره شان دچار تغییر حالت شدید میشود. در حالیکه برخی دیگر از بیماران با همین بیماری حرکات کمتری را از دست میدهند.