درای نیدلینگ درد سرشانه در بدنسازی

درد بازو بویژه دردی که در قسمت خارجی بازو احساس میشود و گاهی به آرنج هم سرایت میکند در موارد زیادی در اثر مشکلاتی است که در عضله مثلثی شکل سرشانه یا عضله دلتوئید بوجود می آید. این عضله گردی سر شانه را تشکیل میدهد. معمولا بیمار از دردی که در حین حرکات بازو، بویژه وقتیکه دست خود را به جلو و بالای سر میبرد شکایت میکند. گاهی درد از ناحیه پشت کتف و بازو به سمت خارج آرنج تیر میکشد. ورزشکاران قدرتی همچون بدنسازی، کلیستنیکس، آمادگی برای شرکت در مسابقات بیکینی، تی آر ایکس، پل دنس و اریال یوگا که انقباضات حداکثری از عضلات خود میگیرند در معرض درد سرشانه و ایجاد نقاط ماشه ای تریگر پوینت در عضله دلتوئید هستند. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد تریگر پوینت تراپی تخصصی را به ورزشکاران ارائه میکنیم. برای دریافت نوبت با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ 0935446253 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

درد قسمت جلویی سرشانه

یکی از دلایل دردناک شدن سرشانه ضربات وارده به این ناحیه است. بلند کردن، پرتاب کردن و کشیدن اشیا و همچنین فعالیت سنگین که با بازو انجام میشود از جمله دلایل ایجاد درد سرشانه در بدنسازی است. بیشتر بیماران از درد قدیمی تکرار شونده در این ناحیه رنج میبرند. اکثر افرادیکه در شانه خود احساس درد و ناراحتی دارند وضعیت بدنی مناسبی ندارند و فرم بدنی شان بهم خورده است. در بررسی وضعیت بدنی این افراد، شانه به جلو آمده و سر از وضعیت طبیعی خود جلوتر است. این وضعیت نامطلوب موجب اعمال فشار مضاعف به مفصل شانه و گردن و بافت مجاور آن میشود که در دراز مدت باعث تخریب آن خواهد شد.

ماساژ فیزیوتراپی شانه درد

بهترین فرم بدن

در کلینیک فیزیوتراپی آرامش وضعیت و فرم بدن ورزشکار را بررسی میکنیم. بسیاری از ورزشکاران قدرتی مثل بدنسازی، کلیستنیکس، ورزشکاران آمادگی برای شرکت در مسابقات بیکینی، تی آر ایکس، پل دنس و اریال یوگا بدلیل تمرکز بر عضلات خاصی از بدن گاهی دچار بهم خوردن فرم بدنی هستند. این بار بر خلاف افراد معمولی نه به دلیل ضعف عضلانی که بخاطر قدرت بیش از حد عضلات! بنابراین وجود تعادل بین عضلات بدن بسیار مهم تر از قدرتمند بودن عضلات است. برای رسیدن به ایده آل ترین فرم بدنی در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد ارزیابی و درمان تخصصی ارائه میکنیم.

علت درد سرشانه

ورزش سنگین و بلند کردن وزنه نامناسب میتواند موجب درگیری عضله دلتوئید شانه شود. ورزش والیبال، تنیس و همچنین صخره نوردی نیز فشار زیادی را به عضله دلتوئید وارد میکند و این ورزشکاران نیز در معرض تریگر پوینت عضلات شانه بویژه عضله دلتوئید هستند.

نقاط ماشه ای تریگر پوینت عضله دلتوئید از رایجترین علل ایجاد درد در شانه و بازو ورزشکاران بدنسازی، کلیستنیکس، آمادگی برای شرکت در مسابقات بیکینی، تی آر ایکس، پل دنس و اریال یوگاست. عضله دلتوئید دورتادور شانه را فراگرفته است و گردی سر شانه را تشکیل میدهد. عضله دلتوئید از بخش های مختلفی تشکیل شده است اما 3 بخش عمده آن شامل قسمت جلویی، میانی و پشتی است. عملکرد آن باز کردن بازو و دور کردن دست از بدن است. بسته به اینکه کدام قسمت آن درگیری داشته باشد درد در جلو، خارج و پشت بازو احساس میشود. در صورت درگیری دلتوئید بیمار در شانه کردن مو، بردن دست به سمت دهان و بلند کردن اشیا درد خواهد داشت. تق تق شانه و صدا دادن سرشانه در بدنسازی یکی از علائم آسیب دیدگی مفصل شانه است. در صورتیکه شانه شما در حین حرکت صدای تق تق میدهد ترجیحا به مراکز درمان مراجعه کنید تا بررسی تخصصی روی شانه انچام شود.

درای نیدلینگ شانه درد

درد کتف ورزشکاران

تشخیص درست اصل اساسی اولیه در درمان درد کتف ورزشکاران است. چرا که مشکلات عدیده ای موجب ایجاد درد کتف، شانه، بازو و انتشار آن به سمت آرنج میشود. از جمله بیرون زدگی دیسک گردن، گیر افتادگی اعصاب گردنی، اسپرین کپسول مفصلی گردن، درگیری عضله ذوزنقه ای، عضلات رومبوئید، عضلات ترس، و… بعلاوه باید غضروف داخلی و رباط مفصلی نیز بررسی شوند.

در بیشتر موارد مجموعه ای از موارد یاد شده موجب ایجاد علایم بیمار میشود. لذا باید در حین ارزیابی تمامی مشکلات را در نظر داشت تا دقیق ترین تشخیص حاصل شود. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد شانه و کتف ورزشکار را ارزیابی میکنیم و حرکات دست، سفتی، انعطاف و قدرت عضلات را می سنجیم. سپس با لمس عناصر تشکیل دهنده شانه ورزشکار، علت درد شانه را مشخص میکنیم.

ایا درد شانه به اعصاب ربط دارد

درد شانه مانند بسیاری دیگر از دردهای بدن به اعصاب ربط دارد و شرایط روحی و روانی بیمار میتواند زمینه ساز بروز درد مفصلی عضلانی بشود. افرادیکه عصبی هستند و یا استرس و اضطراب شدید دارند معمولا عادت دارند عضلات بدن خود را بیش از حد سفت کنند. افزایش سفتی عضلات در دراز مدت با پرکاری موجب ایجاد نقاط ماشه ای تریگر پوینت و درد مفصلی و عضلانی میشود. بنابراین درد شانه با شرایط عصبی ارتباط دارد.

منوآل تراپی درد کتف

درمان درد شانه

از میان درمانهای موجود برای درمان درد ناشی از آسیب عضله دلتوئید، فیزیوتراپی بهترین گزینه بدون عوارض جانبی است. درمان دستی و منوال، تکنیک اکتیو ریلیز، آزاد سازی فاشیا و… موجب افزایش جریان خون، کاهش سفتی و سختی عضلانی، افزایش انعطاف پذیری، تسریع سرعت بازسازی و ترمیم بافتی میشود.

پس از آسیب در محل عارضه، بافت اسکار یا فیبروز تشکیل میشود که خود موجب صدمه بیشتر میشود. با استفاده از ماساژ فیزیوتراپی یا درمان دستی و امواج اولتراسوند میتوان از شکل گیری بافت اسکار جلوگیری کرده و سرعت بهبود را افزایش داد.

درمان آسیب دیدگی عضله سرشانه

تمرین درمانی و ورزش برای شانه درد موجب بازیابی قدرت و تحمل عضله دلتوئید آسیب دیده میشود. تمرینات ایزومتریک، تمرین با رابر باند، تمرینات داینامیک و ورزشهای ثبات دهنده به بیمار ورزشکار کمک بسیاری میکند. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد علاوه بر درمانهای یاد شده،از امواج لیزر پرتوان و  درای نیدلینگ بصورت تخصصی استفاده میشود. در ادامه به فیلم درای نیدلینگ درد سرشانه توجه بفرمایید.

درمان فوری کتف درد

از میان تمامی درمانهای فیزیوتراپی طب سوزنی درای نیدلینگ یک درمان بسیار موثر است که درمان فوری درد کتف، شانه و بازو به شمار میرود. بویژه در درد بدنسازی بسیار نتیجه بخش است و میتواند علت ایجاد درد بدنساز را برطرف کند. در این شیوه متخصص فیزیوتراپی پس از ارزیابی دقیق محل درد، نقاط ویژه ای را شناسایی میکند، سپس با وارد کردن سوزن طب سوزنی و تحریک نقاط درگیر، موجب درمان فوری درد کتف، شانه و بازوی ورزشکار میشود.