آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

فیزیوتراپی درد کشاله ران

کشاله ران ناحیه بین شکم تا ران است. بافت اصلی سازنده کشاله عضلات داخل ران یا ادداکتور ران هستند. این عضلات به استخوان لگن چسبیده و سرتاسر بخش داخلی ران را پوشانده اند. عضلات ادداکتور نقش مهمی در فعالیت روزمره و حرکات ران و لگن دارند و مسئول حفظ پایداری این بخش از بدن هستند. آسیب عضلات ادداکتور بیشتر زمانی رخ میدهد که در حین انقباض به ناگاه دچار کشیدگی شوند. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد درد کشاله ران بصورت تخصصی ارزیابی و درمان میشود. در صورتیکه دچار کشیدگی کشاله ران شده اید با شماره 88681746 تماس بگیرید و یا در واتساپ 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

علت درد کشاله ران

دلیل شایع درد کشاله ران در زنان و مردان ورزش برخوردی است. فوتبال، راگبی و هاکی، بسکتبال، تنیس، ورزش رزمی، اسب سواری و دو و میدانی شانس درگیری عضلات ادداکتور و لذا ایجاد درد داخل ران را افزایش میدهد. در پل دنس یا رقص میله که عضلات بدن بویژه عضلات داخل ران باید انقباض حداکثری داشته باشند تا ورزشکار وزن بدن را با میله کنترل کند احتمال آسیب به عضلات داخل ران و ایجاد تریگر پوینت عضلات ران بسیار زیاد است.

علت دیگر درد کشاله ران، گرم نکردن مناسب پیش از شروع مسابقه است. گرم کردن و انجام تمرین کششی موجب آمادگی عضلات شده و انعطاف آنها را بهبود می بخشد، لذا در حین ورزش اصلی، عضله آمادگی جذب نیروی ناگهانی را خواهد داشت و به سادگی دچار آسیب نمیشود. کشش ملایم پیش از شروع مسابقات برای جلوگیری از آسیب کشاله ران بسیار حائز اهمیت است و تحقیقات نشان داده شانس ایجاد درد کشاله ران را تا حد زیادی کاهش میدهد.

فیزیوتراپی کشاله ران

علت درد کشاله ران در زنان و مردان

در گزارشی که از زنان و مردان مراجعه کننده به مرکز فیزیوتراپی آرامش داشتیم، افراد غیر ورزشکاری که بصورت ناگهانی یک حرکت سنگین انجام میدهند ممکن است دچار کشیدگی بیش از حد عضلات داخل ران یا ادداکتور شده و درد کشاله ران را تجربه کنند. عواملی دیگری همچون کوفتگی لگن، کشیدگی عضلات، دررفتگی لگن، آرتروز، التهاب تاندون و وجود تومور استخوانی نیز ممکن است موجب ایجاد درد کشاله ران بشود. ترشح برخی هورمون های دوران بارداری موجب شل شدن رباط لگنی میشود و میتواند در کشاله ران درد ایجاد کند. کاهش تحرک و سبک زندگی غیر فعال مانند کار اداری و پشت میز نشینی موجب سفتی و کوتاهی عضلات داخلی ران شده و علت درد کشاله ران در مردان و زنان است.

علائم کشیدگی عضلات کشاله ران

درد در بخش کشاله ران بارزترین علامت محسوب میشود. در ابتدا یک درد شدید و آزار دهنده ایجاد شده که رفته رفته ملایم تر، گنگ تر و مبهم تر میشود. بنا به تجربه ما در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد احساس صدا دادن کشاله در زمان آسیب میتواند نشانه ای از پارگی فیبر عضلات ادداکتور رانی باشد. در صورت پارگی فیبر عضلات داخل ران، کشاله ران متورم شده و ممکن است کبودی و خون مردگی ایجاد کند. در صورت درگیری عضلات داخلی ران، درد به نواحی دیگر سرایت میکند. درد داخل ران تا زانو را فراگرفته و گاهی به عناصر لگنی، دستگاه تناسلی و ادراری نیز سرایت میکند.

در آسیب جزئی، تنها در آغاز مسابقه و یا در ابتدای روز درد احساس میشود و پس از گذشت زمان و با بیشتر شدن حرکات، درد از بین میرود. ذکر این نکته ضروری است که اگر فرد با این شرایط حرکات را ادامه بدهد آسیب پیشرفت بیشتری کرده و به درمان سخت تر جواب میدهد. در این حالت فرد بدون حرکت و در زمان استراحت هم از درد رنج میبرد.

لمس ناحیه موجب تشدید ناراحتی بیمار شده و اصطلاحا بیمار دچار حساسیت به لمس در کشاله ران میشود. راه رفتن بیمار با لنگیدن همراه شده و نمیتواند بر روی پای خود وزن بدن را تحمل کند. ضعف در عضله از تبعات دیگر آسیب به کشاله ران است. تمام موارد کشیدگی کشاله ران در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد قابل درمان است.

تصویر درای نیدلینگ کشاله ران

درمان درد کشاله ران

درمان خانگی درد کشاله ران

اگر آسیب در حین ورزش ایجاد شده باشد، نخستین درمان خانگی، ادامه ندادن مسابقه و استراحت کردن است. استفاده از سرما میتواند به کنترل التهاب و پیشرفت نکردن ضایعه کمک کند. در صورتیکه آسیب شدید باشد تا حد امکان از وزن اندازی بر روی پای صدمه دیده اجتناب و از عصا برای راه رفتن استفاده کنید. داروی ضد التهابی میتوانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند. ورزش درمانی فیزیوتراپی برای پیشگیری از شروع مجدد درد کشاله ضروری است.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز مجدد آسیب، باید ورزش کششی به عضلات اطراف ران و لگن داده شود. این حرکات را باید به آرامی و با زمانی طولانی تر از ورزش قدرتی انجام بدهید و از اعمال نیروی شدید و ناگهانی به عضله پرهیز کنید. یک درمان خانگی موثر دیگر بستن کشاله با باندکشی است تا به عضلات داخل ران فشار وارد نشود.

فیلم ورزش برای کشاله ران

همانطور که میدانید ورزش درمانی از مهمترین راهکارهای فیزیوتراپی است. ورزش در منزل برای کشاله ران بسیار مناسب است، از این بهترین ورزش کششی کشاله ران را در کانال یوتیوب فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد آموزش دادیم. هم از طریق جستجوی عبارت physioaramesh میتوانید دسترسی پیدا کنید و هم با اسکن بارکد قرار داده شده در تصاویر این متن (تصویر درد کشاله ران) مستقیما به فیلم ورزش خانگی درد کشاله ران هدایت میشوید. ورزش کشاله موجب تقویت عضلات داخل ران شده و انعطاف را افزایش میدهد. لذا هم برای درمان درد کشاله و هم برای پیشگیری از آسیب پیش از ورزش در ورزشکاران مناسب است.

فیزیوتراپی عالی در سعادت آباد

فیزیوتراپی درد کشاله ران

در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد علاوه بر داشتن قدرت کافی هر عضله، به وجود هماهنگی بین عضلات مختلف ران و بالانس بودن قدرت عضلات مجاور تاکید میکنیم که به جلوگیری از بروز مجدد درد کشاله ران کمک میکند. ورزشکار باید پیش از رساندن ماهیچه به مرز خستگی ورزش را متوقف سازد تا بازسازی لازم صورت پذیرد. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با طرح ریزی یک پروتکل درمانی دقیق، کاهش درد و التهاب، ترمیم بافت آسیب دیده و تسریع بازگشت فرد به فعالیت قبلی زندگی را فراهم میکنیم.

درای نیدلینگ یکی از روشهای درمانی بسیار مهم در فیزیوتراپی است که بصورت تخصصی در این مرکز انجام میشود. در درای نیدلینگ بررسی دقیق آناتومی کشاله ران بسیار مهم است. پس از شناسایی نقاط اصلی سوزن را وارد میکنیم و درگیری ایجاد شده در عضلات داخلی ران را آزاد میکنیم. یک روش موثر دیگر گرستون تراپی است. گرستون یک تکنیک آزادسازی بافت است که زیر مجموعه درمان دستی یا ماساژ فیزیوتراپی است. این روش نیز در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد انجام میشود. در فیلم فیزیوتراپی زیر به درای نیدلینگ عضلات دخل ران توسط من فیزیوتراپیست صادق زراعتکار توجه کنید.

یکی از اقدامات درمانی فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد استفاده از امواج پر توان لیزر است که به ترمیم و بازسازی درد کشاله ران منجر میشود. لیزر با خاصیت با انرژی بالای خود به بافت صدمه دیده و عضلات کشیده شده ران نفوذ میکند و باعث ترمیم میشود. گرستون تراپی از دیگر مواردی است که بخصوص در آسیب ناشی از ورزش برای درد کشاله ران استفاده میکنیم. گرستون انعطاف بافتی را افزایش داده و موجب آزادسازی بافت فاشیا میشود. گرستون خونرسانی را تقویت میکند و اکسیژن مورد نیاز برای فعالیت طبیعی سلولی را فراهم می آورد. گرستون در دسته درمان دستی یا ماساژ فیزیوتراپی قرار میگیرد که بصورت تخصصی در مرکز فیزیوتراپی آرامش از آن بهره میبریم. 

طب سوزنی درای نیدلینگ یک روش نوین است که در درمان درگیری عضلات ادداکتور ران بسیار موثر است و در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد بصورت تخصصی انجام میشود. ورزشکاران بسیاری برای درمان کشیدگی عضلات داخلی ران با شکایت درد کشاله از نقاط مختلف ایران برای انجام درای نیدلینگ تخصصی به ما مراجعه میکنند. در فیلم فیزیوتراپی زیر صحبت یکی از بیماران که در اثر ورزش فوتبال دچار درد کشاله ران شده بود و برای درمان با طب سوزنی درای نیدلینگ از گرگان به ما مراجعه کرده بود را ببینید:

 

فیزیوتراپی عالی در سعادت آباد

فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد بهترین مرکز فیزیوتراپی غرب تهران است. آرامش یک کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی است که در شهرک غرب، میدان کاج، صرافها، علامه جنوبی و شمالی یک فیزیوتراپی خیلی خوب است. بهترین دکتر فیزیوتراپی در تهران با بهره گیری از تجربه چندین ساله و تکیه بر دانش آموختگی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد است تا درد کشاله ران، درد لگن، درد باسن، دنبالچه و سیاتیک بیماران را درمان کند.