آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

فیزیوتراپی زانو با لیزر

فیزیوتراپی زانو با لیزر از جدیدترین روشهای درمان مشکلات مفصل زانو است. این شیوه بدون عارضه به خوبی منجر به ترمیم آسیبهای مفصل زانو میشود. در متن حاضر قصد داریم از فواید فیزیوتراپی زانو با لیزر بیشتر صحبت کنیم.

ساختار مفصل زانو

زانو مفصلی مهم و حیاتی است که از استخوانها، رباط ها، تاندونها و عضلات متعددی تشکیل شده است. استخوان ران، استخوان ساق و کشکک، اجزای استخوانی زانو را تشکیل میدهند. رباط های ACl, PCl, MCL, LCL به همراه چند رباط مهم دیگر به زانو ثبات میدهند. عضلات مهمی همچون عضله کوآدر، همسترینگ، گاستر، پوپلیتئوس و چندین عضله دیگر بافتهای عضلانی مفصل را میسازند. این مجموعه پیچیده بهمراه منیسک و غضروف، مفصل زانو را شکل میدهد.

لیزر درمانی مفصل زانو

امواج لیزر پرتوان با جذب درون سلولهای آسیب دیده مفصل زانو، آنها را وادار به بازسازی و ترمیم میکنند. لیزر پرتوان قادر است میتوکندری سلول را تحریک کند تا با فعالیت بیشتر، متابولیسم را افزایش دهد. لیزر همچنین جریان خون را افزایش میدهد، که با انتقال مواد لازم و حیاتی موجب بازسازی بافتهای صدمه دیده در مفصل میشود. لیزر پرتوان در فیزیوتراپی زانو بعد از عمل نیز کاربرد بسیار سودمندی دارد. که موجب افزایش توانایی مفصل زانوی بیمار شده و سرعت بهبودی را افزایش چشمگیری می بخشد. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد، فیزیوتراپیست صادق زراعتکار با استفاده از امواج قدرتمند لیزر، انواع زانو درد و آرتروز زانو را درمان میکند. در زیر فیلم فیزیوتراپی زانو را مشاهده بفرمایید:

همچنین فیلم فیزیوتراپی زانو ACL را در زیر مشاهده بفرمایید.