آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

تکارتراپی فیزیوتراپی ورزشی

تکارتراپی فیزیوتراپی ورزشی، تحولی در درمان، بازیابی قدرت، انعطاف و مهارت در آسیبهای ورزشی است. در دنیای رقابتی ورزش، مسئله بازگشت سریع ورزشکار به سطح آمادگی پیش از آسیب اهمیت بسزایی دارد که با استفاده از آر اف فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد میتوان به آن دست یافت. گذشته از اثرات درمانی تکار، امواج آر اف در فرم دهی به بدن ورزشکاران بویژه بدنسازی، فیتنس و خصوصا آمادگی برای مسابقات زیبایی اندام بسیار موثر است.

rf در فیزیوتراپی ورزشی

Tecar جز جدا نشدنی فیزیوتراپی ورزشی است چرا که با فعال کردن و تسریع پروسه طبیعی ترمیم بافتی، تا اندازه چشمگیری زمان ریکاوری را کوتاه می کند. تکار تراپی در واقع کاتالیزور تمامی واکنش های بیولوژیکی در بدن ماست. تکار با رساندن میزان دقیق و قابل کنترل انرژی به بافت هدف در عمقی ترین لایه های بدن واکنش های بیولوژیکی را پایدار و برقرار نگاه داشته و بنابراین پروسه های ترمیم بافتی را بسیار فشرده کرده و زمان دوره نقاهت را به کمترین حد ممکن می رساند.

مسلما هر چه زمان ترمیم و بازسازی آسیب های ورزشی کوتاه تر شود، ورزشکار با افت کمتری در دیگر بافت های بدن روبرو خواهد شد. لذا آر اف در بازگشت سریع و ایمن ورزشکار به سطح آمادگی پیشین بسیار کمک میکند. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد از امواج آر اف برای بازگشت سریع ورزشکار به سطوح قبلی، ترمیم و بازسازی آسیب های ورزشی و زیبایی اندام استفاده میکنیم. زیبایی اندام ورزشکار بدنساز شامل جلوگیری از ایجاد سلولیت، فرم دهی باسن، فرم دهی شکم پهلو، فرم دهی ران است.

درمان و جلوگیری از پیدایش سلولیت، آمادگی برای مسابقات زیبایی اندام از فواید امواج آر اف است

فواید تکارتراپی ورزشی

تکار در فیزیوتراپی ورزشی نقش مهمی در درمان پاتولوژی های تروماتیک دارد. RF موجب درمان اسپرین، استرین و مصدومیت های ورزشی می شود. شروع زودهنگام درمان از شکل گیری ادم و ورم در بافت صدمه دیده جلوگیری می کند. همچنین امواج رادیوفرکانس سیستم لنفاوی را تحریک کرده تا مایع اضافی جمع آوری شود. این مسئله در کاهش درد و ورم ورزشکار بسیار کمک کننده است.

انرژی RF تکار موجب تقویت سیستم گردش خون محیطی شده و هماتوم را از بین می برد. یکی از اثرات مهم تکار تراپی پیشگیری از کلسیفیه شدن فیبرهای عضلانی است که برای ورزشکار آسیب دیده امری حیاتی است.

انرژی RF تکار موجب تقویت سیستم گردش خون محیطی شده و هماتوم را از بین می برد

دستگاه tecar فیزیوتراپی

دستگاه تکار فیزیوتراپی ورزشی با برانگیختن پروسه طبیعی ترمیم، آسیبهای ورزشی را درمان می کند. اثرات سریع در کاهش درد موجب افزایش کارایی ورزشکار، بازگشت سریع به ورزش و رسیدن به حداکثر کارایی اندام می شود. دستگاه tecar میکروسیرکولیشن را افزایش داده و پایانه های آزاد عصبی را تنظیم می کند. همچنین غشای گیرنده های بدن را بالانس کرده و از طریق ترشح اندورفین پیام های درد را مهار می کند.

این موارد منجر به درمان طبیعی درد شده و کارایی اندام ورزشکار را افزایش می دهد. مزیت این روش نسبت به مصرف مسکن این است که مسکن ها تنها درد را از بین می برند. لذا ورزشکار بدون اینکه درمان شده باشد درد را احساس نکرده و با بازگشت به صحنه رقابت دچار آسیب دیدگی جدی تری می شود. در موارد بسیاری ورزشکار ابتدا دچار آسیب دیدگی سطحی شده و با مصرف مسکن مجددا وارد میدان میشود اما با آسیب بزرگتری زمین را ترک میکند. حال آنکه با استفاده از روشهای درمانی فیزیوتراپی ورزشی از جمله امواج رادیوفرکانس عامل ایجاد کننده درد، درمان شده و ورزشکار آسیب دیده بدون نگرانی از آسیب دیدگی بعدی وارد میدان می شود.

گرم کردن ورزشکار با تکار

یکی از امتیازات اصلی تکار آماده سازی ورزشکار پیش از شروع تمرین یا مسابقه است. RF موجب افزایش قدرت، بهبود خاصیت کشسانی، افزایش توان جذب نیروهای اضافی و وسکولاریزیشن در عمق بافتها می شود. با کاربرد دستگاه tecar درجات دقیق و کنترل شده انرژی را به عضلات، تاندون ها و رباط های ورزشکار انتقال می دهیم که موجب اکسیژن رسانی حداکثری به عضلات شده و کارکرد آنها را به حداکثر می رساند.

لذا ورزشکار به حداکثر توان خودش برای رسیدن به اهداف ورزشی دست پیدا می کند بدون اینکه بدلیل بکارگیری حداکثری توان، نگران آسیب های مفصلی و عضلانی باشد. افزایش سطح فعالیت متابولیسم سلولی، تنظیم غشای سلولی و تنظیم عبور و مرور طبیعی مواد از غشای سلولی ورزشکار را برای یک فعالیت حداکثری ایمن و حرفه ای آماده می کند.

ریکاوری بعد از بدنسازی با RF

تکار تراپی یکی از مدالیته های ارزشمند در ریکاوری اصولی ورزشکار است. پس از اتمام ورزش و یا مسابقه RF می تواند ورزشکار را به سطوح عالی آمادگی برگرداند. این مهم با بهره گیری از اثرات قدرتمند و عمقی امواج رادیوفرکانس در وازودیلیشن و میکروسیرکولیشن صورت می گیرد که به بدن کمک می کند به سرعت زوائد ناشی از سوخت و ساز سلولی و متابولیسم را جمع آوری کند. بعلاوه حرکات ورزشی سنگین معمولا در بدن ورزشکار آسیب های میکروسکوپی به نام سورنس ایجاد می کند که موجب درد در بدن ورزشکار می شود، این آسیب ها به سادگی توسط امواج قدرتمند دستگاه tecar قابل درمان هستند. تکار با راه اندازی پروسه طبیعی بازسازی بافتی ریکاوری سریع اندام ورزشکار را در کوتاهترین زمان، ممکن می کند.

تکارتراپی و ترمیم آسیب ورزشی بدنسازی

پیشگیری از آسیب ورزشی با دستگاه tecar

هایپرترمیای تولید شده توسط تکار تراپی فیزیوتراپی، وسکولاریزیشن عمقی و موثری را در اندام ورزشکار ایجاد می کند که موجب به حداکثر رساندن قابلیت الاستیکی عضلات ورزشکار در طول مسابقه می شود. نگهداری عضلات در شرایط ایده آل عملکردی ریسک آسیبهای ورزشی را به کمترین میزان قابل تصور می رساند.

درمان ورم بدن ورزشکار با RF

در یک ورزشکار رفع سریع ادم و ورم به افزایش کارایی و توانایی وی بسیار کمک می کند. دوره ریکاوری را کاهش داده و حداکثر رکورد ورزشکار را افزایش می دهد. لذا دوره بازیابی حرکتی ورزشکار سریع تر شده و بازگشت به حداکثر توانایی حرکتی وی تسهیل می شود. تکار تراپی تلفیق شده با درمان های دستی موجب تحریک حداکثری سیستم گردش خون و لنف شده و جریان لنف را افزایش می دهد. لذا بدن قادر خواهد بود مواد دفعی ناشی از متابولیسم را از اندام به سمت سیستم گردش مایعات هدایت کند. این ویژگی علاوه بر کاهش ادم، درد و ورم موجب افزایش کارایی و توانایی حرکتی ورزشکار نیز خواهد شد.

تکارتراپی تخصصی آسیبهای ورزشی در فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد انجام می شود. در این شیوه با بررسی دقیق ورزشکار و اندام آسیب دیده وی در ورزش، از شیوه های تخصصی و ویژه برای درمان استفاده می کنیم.