آدرس فیزیوتراپیبلوار سعادت آباد، بالاتر از چهارراه مسجد، خیابان 30، پلاک 85
مشاوره رایگان021-88681746

کاربردهای درمانی لیزر پرتوان فیزیوتراپی

کاربردهای درمانی لیزر پرتوان فیزیوتراپی را در مقاله پیش رو بررسی خواهیم کرد. پس از آنکه با کلیات لیزر آشنا شدیم و در مقاله قبلی در مورد نحوه اثرگذاری آن بحث کردیم و تفاوت بین لیزر کم توان و پرتوان را بررسی کردیم، امروز با استفاده لیزر پرتوان در درمان درد مفاصل، عضلات و تاندونهای بدن آشنا خواهیم شد.

لیزر پرتوان یک روش درمانی فوق العاده موثر در فیزیوتراپی است که بدون درد، بدون عارضه جانبی و همراه با اثرات بسیار مفید درمانی است و در بسیاری از دردهای اسکلتی عضلانی و عصبی کاربرد دارد. چنانچه نیاز به درمان لیزر پرتوان دارید با مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد تماس بگیرید 88681746 و یا در واتساپ به شماره 09354462653 مشاوره فیزیوتراپی دریافت کنید.

لیزر آسیب ورزشکاران

آسیب ورزشی دیگر تنها مختص ورزشکاران حرفه ای نیست بلکه بخش بزرگی از جامعه علاقمند به داشتن یک سبک زندگی سالم که به فعالیت ورزشی مختلف گرایش دارند را در برمیگیرد. بدین ترتیب شمار آسیبهای ورزشی هر ساله افزایش می یابد. کشیدگی عضلانی و کشیدگی رباط مانند ACL ، PCL یا رباط صلیبی و…، پارگی منیسک، پارگی و نیمه پارگی تاندون شانه و کرامپ و گرفتگی عضلانی بدنبال ورزش قدرتی شدید مانند بدنسازی، کلیستنیکس، آریال یوگا، بیکینی، ولنس، پل دنس و… با امواج پرتوان لیزر به خوبی درمانپذیر هستند. ورزشکارانی که در معرض پارگی رباط صلیبی زانو و منیسک زانو هستند مثل فوتبال، اسکی، هاکی، یا ورزشکارانی که در معرض کشیدگی تاندون شانه هستند مانند والیبال و بسکتبال، تنیس با لیزر پرتوان قابل درمان هستند. 

لیزر درمانی زانو درد

درمان تریگر پوینت با لیزر

تریگر پوینت یا همان نقاط ماشه ای، نقاط حساس و دردناکی در عضله هستند که بطور شایعی در افراد جامعه وجود دارد. تریگر پوینت میتواند مستقلا سبب ایجاد درد شده و یا اینکه یک عارضه دیگر را تشدید کنند. درد نقاط ماشه ای به اشکال مختلف از سوی بیماران گزارش میشود. برخی از بیماران وجود نقاط سفت و دردناک را در بدن خود احساس میکنند. با فشردن این نقاط درد تشدید شده و گاهی به نقاط دیگر سرایت میکند. در بین مشاغل دندانپزشکی، آرایشگری (میکاپ آرتیست) کارمندان و متصدیان بانک و افرادیکه زیاد با لپ تاپ و گوشی کار میکنند اغلب نقاط سفت و دردناک در پشت کتف، بین دو کتف و در ناحیه کول قابل لمس است که به شدت نیز دردناک است.

در ورزشکاری که برای آمادگی در مسابقات زیبایی اندام ورزش سنگین انجام میداد، با درد در نقاط مختلف بدن خود به مرکز فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد مراجعه کرد. با لمس عضلات سرشانه، عضلات سینه ای، عضلات فیله، چهارسر و عضلات کشاله ران متوجه وجود نقاط متعدد تریگر پوینت شدیم که مدتها وی را آزار میداد. سرانجام توانستیم با روشهای تخصصی همچون درای نیدلینگ، گرستون تراپی و لیزر پرتوان درمانش کنیم. لیزر پرتوان یک راه حل درمانی سریع و بدون درد در این ضایعه است. اثرات فتومکانیکال لیزر درمانی درد را کاهش داده و اثرات حرارتی آن سبب درمان تریگر پوینت میشود.

 
درمان لیزری پارگی تاندون شانه بدون جراحی 

کشیدگی و پارگی تاندون و لیگامان شانه معمولا در اثر وارد آمدن فشار کاری روزمره به بازو و شانه ایجاد میشود. بدنبال نیروی وارده، کشیدگی، پارگی و نیمه پارگی لیگامان (رباط)، کپسول و یا تاندون شانه ایجاد میشود. بیمار نمیتواند از شدت درد شانه بخوابد، یا دستش را به راحتی بالا بیاورد. گاهی خوردن مسکن و قرص هم درد شانه را کم نمیکند. در کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد لیزر پرتوان سبب تسریع پروسه ترمیم تاندون شانه میشود.

لیزر پرتوان تاندون پاره و آسیب دیده را تحریک کرده تا تبادل اکسیژن سریعتری در میتوکندری اتفاق بیفتد و درنتیجه میتوکندری ATP بیشتری تولید کرده و روند ترمیم پارگی تاندون شانه بدون جراحی آغاز شود. با استفاده از لیزر پرتوان حرکات شانه -با دامنه کامل و بدون درد- بسیار سریعتر از استفاده از سایر درمانهای رایج بدست می آید. پارگی تاندون روتاتور کاف شانه در موارد بسیاری بدون نیاز به جراحی با لیزر درمانی به کلی خوب میشود.

لیزر درمان سریع پیچ خوردگی مچ پا

پیچ خوردگی مچ پا از شایعترین آسیبهای عضلانی اسکلتی است. نتیجه پیچ خوردگی مچ پا، درد، تورم و ناتوانی در راه رفتن است. درمان خانگی پیچ خوردگی مچ پا شامل استراحت، گذاشتن کیسه یخ و ورزش درمانی است. لیزر پرتوان فیزیوتراپی زمان ترمیم را کوتاه کرده، درد را از بین برده و از مزمن شدن و باقی ماندن ورم در مچ پا جلوگیری میکند. لیزر پرتوان التهاب را از طریق کاهش تمرکز مواد التهابی درمان میکند و با بهبود تبادل اکسیژن سبب ترمیم بافتهای صدمه دیده میشود. پیچ خوردگی مچ پا در ورزشکاران فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکی، رقصندگان و دنسرها، پارکوریست و... رایج است و موجب قطع ورزش کردن فرد میشود.

درمان آرتروز با لیزر

لیزر درمانی دیسک کمر

اکثر بیمارانی که با مشکل کمر درد مراجعه میکنند، مشکلاتی در دیسک بین مهره ای دارند. بیشترین بیرون زدگی دیسک در مهره های پایینی کمر ایجاد میشود. نشستن زیاد، بلند کردن غیر اصولی اشیا، عضلات ضعیف، حاملگی و زایمان، ورزش سنگین و بدنسازی، گودی کمر نامناسب و... همگی از دلایل بیرون زدگی دیسک کمر و گردن است. لیزر پرتوان فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد باعث کاهش سریع کمر درد و ترمیم و بازسازی دیسک بیرون زده میشود. لیزر پرتوان٬ درمانی بسیار موثر، غیر تهاجمی و بدون درد در این بیماران است. 

لیزر درمانی گردن درد

بیماران بسیاری به دلیل درد گردن به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه میکنند. گردن درد در اثر اختلالات مختلفی ایجاد میشود که منشا آن ممکن است از گردن بوده یا از نواحی دیگری مانند شانه به سمت گردن انتشار پیدا کند. لیزر پرتوان چون قدرت نفوذ بالایی دارد، به بافت آسیب دیده عمقی و منشا درد یعنی مهره یا دیسک بین مهره ای، تریگرپوینت یا لیگامان (رباط مفصلی) که در درون بدن قرار دارند میرسد. لیزر کم توان و سایر دستگاهها نمیتوانند به این عمق برسند و بافت را درمان کنند. لیزر پرتوان درد را از طریق بستن مسیر عصبی انتقال درد کاهش داده و با افزایش انتشار خون در نواحی تحت درمان، متابولیسم و سوخت و ساز سلول را افزایش داده و به پروسه ترمیم کمک میکند. اثرات درمانی لیزر پرتوان منجر به کاهش سریعتر درد و تسریع روند ترمیم میشود.

درمان آرتروز زانو با لیزر

آرتروز زانو با لیزر پرتوان فیزیوتراپی به خوبی درمان میشود. لیزر پرتوان درد و التهاب را کاهش داده و با اثرات فتوشیمیایی و فتو گرمایی در بافت عمقی، جریان خون و نفوذ پذیری رگ را افزایش داده و درنتیجه سوخت و ساز سلولی افزایش می یابد. لذا ترمیم بافت آسیب دیده داخل مفصلی سرعت گرفته و درد بیمار بهبود پیدا میکند. هرچه درمان آرتروز زانو زودتر شروع شود اثرات درمانی بهتر و قوی تر است. زانو دردی که اخیرا بروز کرده هنوز پیشروی زیادی نکرده و فرصت برای تخریب کامل سطح مفصل پیدا نکرده است. در این مرحله درمان غیر جراحی کاملا اثرگذار است. بیماران زانو درد زیادی در مرکز فیزیوتراپی آرامش در سعادت آباد با لیزر درمانی درمان شده اند.

لیزر درمانی گردن درد

درمان لیزری گرفتگی عضلات 

استرین عضلانی در اثر کشیدگی، پارگی عضلات و یا تاندون با فیزیوتراپی قابل درمان است. لیزر پرتوان از طریق ایجاد اثرات گرمایی و نیز با ایجاد اثرات فتومکانیکال در سطح سلول باعث ساخته شدن مواد لازم برای بازسازی عضلات و بافت همبند اطراف آن میشود. لیزر پرتوان در مقایسه با درمانهای روتین زمان استراحت و عدم فعالیت فرد را کاهش داده و زمان بازگشت فرد به فعالیت روزمره و ورزشی را به شدت کاهش میدهد. این شیوه بسیار کارآمد است و در آسیب ورزشی همانطور که پیشتر توصیح دادیم موثر است.

سایر مشکلاتی که با لیزر پرتوان قابل درمان هستند شامل درد سیاتیک، تنیس البو یا سندروم آرنج تنیس بازان، سندروم تونل کارپال، شانه یخ زده، سردرد گردنی و میگرنی، درد مفصل فک، فلج صورت یا فلج بل، درد لگنی و بسیاری دیگر از ضایعات اسکلتی-عضلانی است. کلینیک فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد با بکارگیری امواج پرتوان لیزر در کنار سایر روشهای تخصصی درمانی، کوتاهترین مسیر بهبودی را ممکن ساخته است.

پرسش و پاسخ درباره لیزر فیزیوتراپی

قیمت لیزر فیزیوتراپی چقدر است؟

تعرفه لیزر پرتوان فیزیوتراپی بر اساس نرخ مصوب انجمن فیزیوتراپی ایران تعیین میگردد و بسته به نوع آسیب و تعداد عضو متغیر است. در مرکز فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد قیمت لیزر را بر اساس همین نرخ مصوب محاسبه میکنیم.  

عوارض لیزر درمانی فیزیوتراپی چیست؟

لیزر فیزیوتراپی درمانی غیر تهاجمی است و بدون هیچگونه عارضه موجب ترمیم آسیب دیدگی مفصل، تاندون و عضلات بدن میشود. غیر تهاجمی بودن به این معنی است که هیچ ماده شیمیایی وارد بدن نمیشود. لیزر فیزیوتراپی محرکی است برای اینکه بافت آسیب دیده شروع به فعالیت کرده و موادی را برای بازسازی خود ترشح کند. از طرفی لیزر فیزیوتراپی هیچ برشی روی بدن بیمار ایجاد نمیکند و برخلاف لیزر زیبایی و لیزر موهای زائد که از طریق از بین بردن مو موجب دستیابی به اهداف میشود، لیزر فیزیوتراپی از طریق برانگیختن بدن برای شروع پروسه ترمیم کار میکند و لذا هیچ عوارضی ندارد. 

لیزر فیزیوتراپی زانو چیست؟

لیزر فیزیوتراپی برای هر ناحیه از بدن متفاوت نیست بلکه تنظیمات اشعه لیزر برای هر ناحیه و با توجه به مشکل بیمار تعیین میشود. به عبارتی همان دستگاه لیزری که برای زانو درد بکار میرود با تنظیمات دیگری برای کمر درد، گردن درد، شانه درد، دیسک مهره، سیاتیک و... استفاده میشود. لازم به ذکر است که تنظیم اشعه لیزر برای زانو درد، در همه افراد یکسان نیست و بسته به نوع آسیب دیدگی هر بیمار متفاوت است. رنگ پوست، ضخامت پوست، عمق بافت آسیب دیده، حاد و مزمن بودن و... همگی در تنظیم اشعه لیزر موثر است. 

فیلم فیزیوتراپی با لیزر

در کانال یوتیوب فیزیوتراپی آرامش سعادت آباد فیلم های فیزیوتراپی بسیاری منتشر کرده ایم که پاره ای از آنها درباره اثرات لیزر پرتوان، کاربرد درمانی لیزر فیزیوتراپی، درمان آسیب ورزشی با لیزر و سایر موضوعات است. برای دیدن فیلم فیزیوتراپی در یوتیوب آیدی ما را در بوتیوب جستجو کنید: @physioaramesh

فروش دستگاه لیزر فیزیوتراپی 

فروش دستگاه لیزر با ثبت سفارش در شرکت هایی که وارد کننده تجهیزات پزشکی هستند انجام میشود. به دلیل وجود تحریم معمولا شرکت های سازنده نماینده ای در ایران ندارند و همین مسئله مشکلاتی را برای مراکز درمانی ایجاد کرده است.

قیمت دستگاه لیزر پرتوان فیزیوتراپی 

با توجه به تحریم متاسفانه دستگاه های درمانی بخصوص لیزر فیزیوتراپی با هزینه هایی به مراتب بالاتر از قیمت واقعی خود به مراکز فیزیوتراپی میرسد. بنابراین نمیتوان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.